Klik Nih...

Followers

Nuff

Thursday, February 16, 2017

Rutin Kerja..



Selamat pagi Semua....


Bestnya zaman kanak-kanak kan... semua orang dah mengalami dan sedang mengalami zaman kanak-kanak.. Zaman kanak-kanak zaman pemerhatian dan bermain gituuuu.. belajar semua perkara di sekeliling.. kerja i pun dikelililingi kanak-kanak.. best sangat,,, comel2 semua..



jom layan rancangan pendidikan...



 kebetulan cikgunya rajin buatla aktiviti simple aje.. ni relief kelas...



ni masa PJ.. bukan main gembira ya anak-anak.. siap lompat nak elak bola beracun...



ok... jumpa lagi entry berikutnya.,,..


bye bye bye





Monday, February 13, 2017

Sayang anak ummi..


Hai.. Salam Sejahtera....

Macam biasa.. malas nak taip entry panjang2.. sebab xsabar2 nak siapkan kerja gosok baju anak dan bju kerja.. ok.. layankan gambar aje ya...






















 




Sunday, February 12, 2017

memori dalam hp..



hai... buka je hp ummi macam2 gambar ada dalam ni dikerjakan 2 beradik ni..
adoi la anakkk....


















pandai pulak korang berselfie kannnn...




Saturday, February 11, 2017

Merentas Desa 2017


 Salam sejahtera semua...


kisah merentas desa ni dah lama kejadiannyaa... 14 Januari lepas...
ni je gambar yang ada dalam hp I...



kena betul2 tngok keselamatan budak kt sini.. takot ada kereta lalu lalang..






ok.. dah ada murid dah sampai... sedia bagi kupon...


korang ingat lagi ke memori merentas desa zaman sekolah korang dulu.. hihihi




Friday, February 10, 2017

Melekat botol susu...


Salam Petang Semua...

ini kisah pagi tadi ya.. abang adam dah sekolah pun masih lagi melekat dengan botol susu dia..
adoi la abang.... abang memang suka minum susu sambil baring dan layan kartoon..







adik pun sama jugak..


nak ikot macam abang... tapi adik ummi bagi air kosong aje.. adik xboleh lagi
minum susu lain selain susu ummi ya.. selepas adik dah 2 tahun baru ummi bagi susu lain..






Thursday, February 9, 2017

P. Jasmani



Salam hari Khamis....
Cuti Thaipusam hari ni kannn...



Tahun ni I kena ajar kelas PJK pula.. adoiii...
yang pasti murid2 teramat suka waktu PJK..
xpe la anak2..cikgu layankan ajeeeee...











ni masa sukaneka tahun 1.... 







ok.. sesaje nak abadikan memori dalam ni..
Selamat bercuti..


Wednesday, February 8, 2017

Sebelum pergi Kerja....




Salam Semua....

Saje je tempek gambar ni... ni la moment kalot pagi2 berkejar2 nak siapkan anak2 sebelum pergi kerja.... tapi ummi happy.. nanti korang berdua dah besar.. dah xde moment kalut2 cenggini kann...


abang dan kakak....









kakak pun nak tiru abang buat peace....






ok.. semoga jadi anak2 yang baik ya sayang... Aminnn..



Tuesday, February 7, 2017

S.A.B.T.U



Salam Sejahtera...

Sabtu lepas aku kerja.. Besoknya ada kenduri. tapi tak larat nak pergi keluar pergi kenduri sebab keletihan yang amat.. boleh je pergi.. tapi mesti aku tak dapat fokus pada kerja hari Isnin nanti. Sebab tu la ramai guru2 tak suka kerja hari sabtu.  ni la akibatnya.. Mengajar sesi petang ni lain kisahnya.. memang la masuk kelas 1 jam.. tapi satu jam tu bukan duduk sahaja ya..

kena tengok murid2.. ajar macam mana tulis dengan betul... dah abis kelas berkejaran pergi kelas lain.. bila masa free... jalan lagi ke bangunan lain untuk solat.. sekolah aku bukan bangunan kecil ya.. ada 3 blok bangunan.. tandas semua di hujung2.. memang jauh perjalanan.. 

Perjalanan ulang-alik tu la membuatkan petang2 sampai ke rumah bau badan tu dah tak sanggup nak ciummm tau... sebelum aku gi kerja.. korang tahu tak aku buat ape..

Aku buat kerja2 sekolah kt rumahla beb,,, memang la kerja setengah hari.. tapi sebelum kerja tuuu... aku kena siapkan bahan2 untuk mengajar.. ataupun laporan2 bagai tu.. belum laporan setiap murid.. itu lah sebenanrnya kami kerja.. orang kerja 8 jam kan... cikgu kerja 6 jam.. 2 jam lagi tu cikgu2 guna untuk persediaan bahan mengajar, tanda buku, semak kertas periksa, data online murid dan lain2..

jadi sape pandai2 cakap cikgu kerja xmacam opis.. aku sepak kang.. dah la kena kerja hari sabtu.. lepas tu ada pula orang cakap cikgu merungut.. masalahnya aku dh rasa kerja hri sabtu.. hari Ahad tu pengsan tak boleh buat apa.. pengsan keletihan,, nak kemas rumah pun xlarat.. tapi mesti sape2 dtg ke rumah aku ckp aku pemalas. ahh... lantak la... malas aku nak layan.. hahahaha..

ok la.. aku anak dah nangis,.. bye..


Wednesday, February 1, 2017

BBQ di Rawang



Salam Sejahtera Semua....


Ni kisah bulan 1 lepas.. buat BBQ di rumah adik I...
Cara untuk pastikan masak ayam dan daging,,
kami rebus dulu separuh masak... sebab malas nak tunggu lama2..

ok.. then layan gambar aje la ya....













ni pulak... gelagat 2 beradik musyuk masyam neh...
















ok.. bye bye bye