Klik Nih...

Followers

Nuff

Wednesday, July 5, 2017

Dialog Abang Adam...



Salam Sejahtera Semua....

tak ada la nak cerita panjang2 pun sebab aku ni tak pandai menulis sebenarnya.. karangan pun pandai buat karangan fakta aje.. bila kena jawab soalan karangan paling tak pandai buat karangan imaginasi atau mimpi ke ape2 merepek... dlu pun masa jawab soalan dalam kertas intebiu jawab pendek2.. sampai penemuduga gelak tengok jawapan aku.. sbb tu le aku dapat major math.. sebab tak pandai nak mengarang banyak2 kot...





perihal abang Adam.... dah 5 tahun sekarang dan banyak celotehnya... Adam jarang jumpa Ziyad...
bila jumpa Ziyad macam ayat2 pelik keluar dari mulut dia....


Baby Ziyad ni beratnya lebih kurang 8kg. .. bila adam jumpa dengan ziyad..
adam nak dukung ziyad tak.. ok adam pun sahut cabaran ziyad... hakikatnya
memang Adam tak larat la kan nak dukung ziyad... bila tangan Adam pegang ziyad..
dialog pertama dia......


" Aduh, Sakit perut Adam!!"


haaaa... SAKIT PERUT!!!! Bukan sakit tangan ke Adam... adoi la..





Adam ni pandai layan baby ziyad main.. cuma badan adam xmampu nak main dengan 
Ziyad bam bam ituuu.. si Ziyad ni merangkan dan suka panjat badan orang.. bila adam
baring aje.. terus ziyad panjat Adam.. tapi Adam tak marah pun cuma badan Adam
tak mampu nak pegang Ziyad... tetiba aje kan.. abam Adam dah landing elok2 atas toto...

"ziyad, Adam dah sedia, panjat la sekarang"

tergelak2 si mummy ziyad dengar celoteh adam.. ye la.. dah ziyad suka panjat badan Adam
secara spontan.. ni ada pula sesi bersedia untuk DIPANJAT YA... supaya abang Adam bersedia
dan mampu menahan berat baby ziyad la tuuu..






sesi bermain dengan Ziyad masih diteruskan sampai la satu tahap..
abang Adam bersuara lagi...

"Ziyad, jom la tido.. Adam dah penat"

kah!kah!kah!... akhirnya abang Adam dah surrender.. suruh ziyad tido dulu..
ziyad memang baby yang aktif.. tengah malam pun boleh bangun..
beza dengan abang adam n kakak ISfadiah.. bila dh tidur susah nak berjaga malam..
paling tak pun merengek kejap2 ajeee...


dialog terakhir.. semasa Adam kantoi terkencing di Tadika.. ummi tanya adam.
Adam terkencing ya tadi... muka Adam dah senyum2 dengar pertanyaan ummi.. 
dan dia jawab...


"Eh, mana ada.. Sulaiman yang terkencing dekat Adam"


Aik... ummi dah macam nak konfius dan nak percayakan adam.. tapi ayah dah mencelah.. 
mana ada sulaiman buat macam tu.. spender Adam memang basah.. terbukti la yg Adam tu 
memang terkencing..


Adam.. adam.. adam..








No comments: