Klik Nih...

Followers

Nuff

Tuesday, March 7, 2017

Isi E-filing



Salam Sejahtera semua...

korang dah  isi e-filing ke? macam I kena isi la sebab I memang tolak cukai setiap bulan..
Alhamdulillah tahun 2016 berjaya simpan resit-resit dengan lebih sistematik dan tersusun..
senang bila nak audit nanti kannnn...


Kaedah I simpan resit...
1. Guna recycle A4 - yang belakang tu tak dicetak..
2. bila dapat resit terus lekat di A4 paper (tak kisah guna gam ke, selotep ke,
aku guna maskin tape aje-comot sikit tapi pedulik hape)
3. lepas dah gam tulis jumlah bayaran takot2 nanti ink pada resit hilang
4. Jangan lupa tulis tahun dan kategori resit cth - buku, alatan sukan.. 
5. dah siap isi E-Filing baru la I masukkan dalam fail n dok dendiam di situ..
6. Sekarang tumpukan pula pada simpanan resit sesi 2017..


ok tak.. biar la comot yang penting senang nak tengok dan kira jumlah resit bayaran kita tu..


Selamat membayar cukai..

1. cukai pendapatan
2. cukai gst
3. tol
4. cukai jalan


banyak juga ya mende cukai ni kena bayar... ishhh..




No comments: