Klik Nih...

Followers

Nuff

Tuesday, February 7, 2017

S.A.B.T.U



Salam Sejahtera...

Sabtu lepas aku kerja.. Besoknya ada kenduri. tapi tak larat nak pergi keluar pergi kenduri sebab keletihan yang amat.. boleh je pergi.. tapi mesti aku tak dapat fokus pada kerja hari Isnin nanti. Sebab tu la ramai guru2 tak suka kerja hari sabtu.  ni la akibatnya.. Mengajar sesi petang ni lain kisahnya.. memang la masuk kelas 1 jam.. tapi satu jam tu bukan duduk sahaja ya..

kena tengok murid2.. ajar macam mana tulis dengan betul... dah abis kelas berkejaran pergi kelas lain.. bila masa free... jalan lagi ke bangunan lain untuk solat.. sekolah aku bukan bangunan kecil ya.. ada 3 blok bangunan.. tandas semua di hujung2.. memang jauh perjalanan.. 

Perjalanan ulang-alik tu la membuatkan petang2 sampai ke rumah bau badan tu dah tak sanggup nak ciummm tau... sebelum aku gi kerja.. korang tahu tak aku buat ape..

Aku buat kerja2 sekolah kt rumahla beb,,, memang la kerja setengah hari.. tapi sebelum kerja tuuu... aku kena siapkan bahan2 untuk mengajar.. ataupun laporan2 bagai tu.. belum laporan setiap murid.. itu lah sebenanrnya kami kerja.. orang kerja 8 jam kan... cikgu kerja 6 jam.. 2 jam lagi tu cikgu2 guna untuk persediaan bahan mengajar, tanda buku, semak kertas periksa, data online murid dan lain2..

jadi sape pandai2 cakap cikgu kerja xmacam opis.. aku sepak kang.. dah la kena kerja hari sabtu.. lepas tu ada pula orang cakap cikgu merungut.. masalahnya aku dh rasa kerja hri sabtu.. hari Ahad tu pengsan tak boleh buat apa.. pengsan keletihan,, nak kemas rumah pun xlarat.. tapi mesti sape2 dtg ke rumah aku ckp aku pemalas. ahh... lantak la... malas aku nak layan.. hahahaha..

ok la.. aku anak dah nangis,.. bye..


No comments: