Klik Nih...

Followers

Nuff

Saturday, April 30, 2016

Bekas air


Hai dan Selamat Pagi…

Bermula 4 pagi hari ini kawasan rumah aku akan tiada air dari 12-72 jam..
Pagi tadi aku dah kelam kelibut tadah air walaupun besok aku bermalam di KL..
cuma bersedia la kan.. susah bila takde air ni...



ni bekas air aku dah usia hampir 5 tahun.. beli masa awal2 kahwin dulu..
kat Century, Semporna, Sabah lagi…


Hajat di hati nak buang aje bekas ni… tapi asben cakap boleh buat guna air basuh tangan
kalau ada wat makan2 ke apa ke… jadi aku pun simpan la walaupun semak je mata tu tengok
mende besar gabak ni… tapi inilah gunanya bila xde air.. leh buat air di sinki.. 


belakang bekas air ni.. ada lagi jug2 lama aku simpan.. nak buang jgak..
tapi tak sampai hati.. lg2 sekarang ni ada pembinaan jalan kt kawasan rumah aku..
memang akan ada kebarangkalian air tiada dalam 4-5 jam..

itu aku dh biasa.. sebab tu memang apa2 pun akan standby sikit tadahan air utk waktu terdesak macam tuu…ok.. sekian bebelan saya…




Friday, April 29, 2016

Teacher o.g.o.t


Hai...

Tgh tggu murid2 siapkn latihan.. sibuk la sy perhatikan gelagat masing2.. sorang murid tiba ckp teacher ogot... 


Aik...ape tu? Ermmm.. ayah sy ckp teacher ogot.. 


Opss.. alamak.. aku buat ape ngn budak ni sampai bapanya ckp pelik2.. i is risau ok...... 


I tanya murid tu lagi sekali.. ayah awk ckp apa.. ayah ckp teacher got... 

Ohhhh.. good rupanya...


Kenapa ayah awk ckp teacher mcm tu..


Sbb sy ckp dgn ayah..teacher suruh saya siapkn buku activity.  Jd ayah tanya teacher apa..sy pun jawab teacher nik asma.. Pastu ayah ckp teacher good.. 


Fuhhh.. lega.. ingtkn ada apa2.  Takot juga kalau ada buat silap kannn.. mana la tahu...

 

Tuesday, April 26, 2016

1 tahun 2 bulan..


hai... salam ramadan..
19 jun lalu kakak dh genap 1 tahun 2 bulan... tp ni gmbr terkini.. jom layan tgok...



kakak dah pandai tekan-tekan sekarang ni..


kakak dah pandai jalan tapi masih takut2 lagi..
geram tol ummi.. cepat la jalan kakak...



tetiba je si abang suruh ambil gambar dia pula.. ummi layan ajee..







ok la.. itu ajer.... 




Sunday, April 24, 2016

Baju kakak


Lamanya tak balik rumah siti kan.. siti ada jahitkn 2 pasang bju utk kakak.. comey kannn..

Saturday, April 23, 2016

Ragam murid


Hai semua..
Pagi sabtu ni i ada meeting di sekolah... ingatkn boleh rehat weekend... T__T
Saje tengok ragam murid i ni. Dah lama i perhatikan.. ini sesi murid buat latihan yg diberikan guru. Masa ni memang aku bg kebebasan murid buat kerja asalkan depa selesa dan murid dalam keadaan terkawal.
Maklum le dah waktu akhir. 5.20-6.20 ptg murid pun dh bosan. So memang i bg depa ni santai sikit.
Ce tengok gambar di bawah. Sorg murid lelaki i ni memang misteri sikit. Jarang nampak dia berkawan dengan boboi.. asyik nak kawan dgn gegurl aje... gaya pun lembut. Cakap agak stail perempuan sikit. Tp xpe.. dia masih normal cuma suka kwn dgn gegirl aje.. sbb katanya kawan dgn boboi, budak lelaki kasar sikit.
Ape2 la ya.. asalkan kelakuan awak baik dan tak mencurigakan teacher.
Semoga awak berjaya pd masa akan datang.. Amin

Friday, April 22, 2016

Aktiviti tadika adam


Hai semua..

Mujur ada grup whatsapps tadika abang adam.. ada la gmbr aktiviti dia..

Cop guna bendi.. yg xtahan lidah tu terkeluar aje..

Thursday, April 21, 2016

Kakak dah setahun


19.04.2016..

Genap kakak setahun.. ummi n ayah xsempat nak celebrate apa2.. sbb ayh byk program.. ummi pula kelam kabut kerja sekolah.. dgn pi klinik cucuk adik pun lama..

Moga kakak menjadi anak yg solehah dan membesar dgn sihat ya.. berat kakak baru je 7.35kg..

Cepat la naik banyak2 lg ya kakak..



Tuesday, April 19, 2016

Tahniah Su yin


Tahniah....

tengok gambar aje la ya..









Monday, April 18, 2016

Sesi pdp di pusat sumber


Haii...

Ini baru kali pertama bawa murid2 pergi pusat sumber...
nampak seronok je ya...
teacher pun happy..








Thursday, April 14, 2016

Belum tumbuh gigi

Saje letak gambar kakak.. minggu depan kakak dah nak masuk setahun. Tapi xnmpk lagi sebatang gigi kakak..

Camner nak makan ni...

Tuesday, April 12, 2016

Tanda buku...


Selamat pagi...

Sy belum tidur lg sbb tanda buku murid.. byk benar tertunggak sbb nk beri laluan buat linus dulu..

Friday, April 8, 2016

Bertiga semasa ayah meeting


Hai… kejadian adalah malam semalam..



kakak leka godek2 pencil case ummi tapi xberjaya buka…


habis semua barang dlm handbag ummi dipunggah kakak..







nak ambil ape pula kakak..



abang pula sibuk suruh ummi ambil gambar dia..
konon hensem la wat gaya gittew…






Thursday, April 7, 2016

Kelam-kabut



Hai... Saje nak sembang cerita tempat kerja saya....

Semenjak musim panas ni.. memang bawa 3 botol tu gi sekolah...
yg paling kecik leh letak dalam handbag.. senang jee bila nak teguk air..


Sesi Peralihan Sidang Pagi-Petang..

Biasanya masa datang sekolah pukul 12 tgh hari akan bertembung dengan guru2 pagi.. kekadang tu ada guru2 pagi balik lambat... tengah dok sembang2... 

"eh.. aku ada kelas..."

"nasib baik aku cutiiii"

Jawapan ustazah yg aku dok sembang2 tu..

"patot laa nampak rileks ajer.. selalunya aku dh nmpak ko kelam-kabut je kejar nak solat.."

Aku tersenyum... Memang mengajar sidang petang.. Waktu tidak mengajar ngam2 aje untuk solat zohor dan Asar.. Sekiranya kena relief kelas.. Pandai2 la aku curi waktu..

Banyak mende nak share... nak cerita tapi aku cam malas pula nak taip.. setakat ini aje la,,,








Wednesday, April 6, 2016

Hari Pertama ke Tadika


Salam Semua…

lama menyepi sekejap sebab rutin dah berubah semenjak aband adam dah pergi tadika…
Abang adam 4 tahun bulan 10 nanti..


masa ni gembira laaa..







hantar di pintu tadika.. abang adam menangis2..

31.03.2016 - hari pertama abg Adam (nangis)
1.04.2016 - hari kedua abg Adam (masih nangis)

4.04.2016 - hari ketiga abg adam (wow! abang dah ok… Good job abang)


ni muka hari pertama balik tadika..










muka orang xnak naik motor….


tak dapat nak taip banyak2.. kakak dah panggil.. huhu