Klik Nih...

Followers

Nuff

Sunday, January 31, 2016

Kenduri kawen sepupu suami..


Snap gmbr anak beranak sndiri je.. aku ni jenis xrajin selpie...
Layanz...

Friday, January 29, 2016

Susun dan Panjat


Salam pagi Jumaat..
dah lama entry ni dalam bentuk draf..bru nak updet hari ni..

kisah 27.01.2016

Sekarang ni tengah mood rajin updet.. Xtahu la kenapa.. hik hik.. Pagi tadi buka deep freezer tengok2.. stok ebm untuk kakak dah perlu disusun baru.. Ok.. Sesi susun ebm balik.. Bila nak susun memang ada la pembantu peribadi sibuk sama kannn..


kakak pun nak tolong umi susun jugak.. 
muka bersungguh-sunguh tengok susu dia..








Rupanya kakak dah pandai panjat sendiri ke atas tangga yg budak berdua ni duduk...
ohohoho...


selamba je ye kakak.. Amboi...


ok.. tak dapat nak taip panjang2.. kakak dah panggil ummi.. bye..


Tuesday, January 26, 2016

Item yg Perlu disiapkan


Selamat Malam...

Nak updet entry dari tadi lagi... tapi ada je halangan.... Petang tadi sambung balik kerja2 fail itu.. Tak la rasa penat sebab buat sikit2. Tapi masih belum lengkap lagi... Kalau rajin bangun awal dan buat pagi esok.. Tapi aku rasa aku tak larat je nak bangun awal...

Terima kasih pada en asben sbb tolong kita siang lauk... bersihkan lauk dan masakkan lagi.. Kalau kita buat semua tu.. memang tak dapat la nak siapkn kerja2 fail ni... Nangis kejap.. Bersyukur dapat suami memahami..



Fail di atas yang dah siap tapi belum lengkap. Beberapa perkara yang perlu aku buatt...
1. Minit
2. Maklumat
3. Kertas ujian bulan 3..

Bila tumpukan pada nak siapkan fail.. Banyak la kerja2 lain akan tertangguh.. Ape dia? haaaa.. meh nak cerita.. Akan berlambak2 buku latihan murid nak kena tanda... Sebab kerja tanda buku kena buat tiap2 hari.. dah aku dok ngadap mende fail ni.. mana sempat aku nak tanda buku.. Waktu tak mengajar kt sekolah aku guna untuk makan, solat... kalau ada masa updet fail ni.. tak sempat nak check buku murid... satu hari 3 kelas.. dah tangguhh 3 hari campur hari g kursus..huhu.. banyaknya nak kena tandaa....

Dah la.. cakap pasal kerja memang tak habis.. baik ngadap muka anak.. hilang tensen mak kan.. tetiba je leh buat emoticon smile bila cakap pasal anak.. layannn..



kakak dah pandai duduk dan suka panjat2





abang memang cenggitu.. saje je dok kacau kakak..

ok la.. nak tido.. Rasa sdikit gumbira dapat siapkan walaupun masih bukan 100 percent siap... bye....





Sunday, January 24, 2016

Kakak 9 bulan...


Salam Petang Ahad...

Dah hari kedua cuti.. Bestnya esok cuti lagi.. ummi tak sedar kakak dah genap 9 bulan 19 oct lepas. Sibuk sangat nak siapkan bahan untuk kursus sampai lupaaa.. ermmm.. Macam biasa pagi2 ummi berkejaran buat ckit kerja2 sekolah.. ummi jenis suka buat awal.. tapi buat sikit2.... lama2 siap jugak kan.. 





baru je siapkan tetulang fail ittew....
target ummi.. selasa ni boleh letak kt pejabat.. kalau berjaya la.,
macam banyak je lagi kena buat.. byk sgt kena kiv sbb maklumat kena amik kt sekolah...


hai kakak.... dah 9 bulan ya...


kakak dan abg..





ok,, tak boleh taip dah,,, kakak dh serang ummi.... bye..



Saturday, January 23, 2016

Riang Ria CUTI

Salam Sabtu...

Tajuknya Riang la sangat. Tapi Riang buat kerja2 sekolah ade le.... Khamis aku kursus 8-5ptg. Kompem dah rugi satu hari nak siapkan fail.. Aku cuba nak buat hari Jumaat.. CUBA.. tak dapat.. dapat siapkan senarai nama aje... 

memang la tak dapat buat kat sekolah.. Aku kena mengajar kot.. kawalan murid lagi.. bukakan paip bagi anak murid cuci tangan kat kantin.. EHHHH.. haha...macam2 kes salahkan guru kan.. Lantak korang laa.. Aku dah tak herannnnn.. masa memula jadi pendidik je aku xleh terima komen BERNAS oleh sesiapa di sana..

TAPI SEKARANG.. Asal bukak fb je salahkan CIKGU... Berita TV pun dah keluar minta selaraskan hari orientasi murid..Macam2 laa.. Aku gelak je tengok.. Malas nak layan.. sebab ada korang kesah penat lelah cikgu ajar budak2.. xde kannn.. Korang tahu ke kekadang kena bersengkang mata nak isi online.. nak isi maklumat murid.. nak cari murid layak RMT la.. layak bantuan lagi.... yg tu kena study betol2 la.. bukan tengok satu borang je.. satu kelas 40 borang.. 40 borang la hadap satu2..

ERMMM... cukup la aku merepek.. aku cerita je.. lagipun xguna cerita guru ni banyak kerja.. sebab ada je orang xcayakan... 


ni aktiviti aku..hari ini


ada pembantu plak..


macam terror la sangat guna tuhhh..




jom intai kakak buat ape pagi2 sabtu neh..


cakkkk kakak..








ok.. dapat la siapkan sebahagian kerja2 sekolah..ada banyak lagi xsiap.. tp nak buat kerja rumah n layan anak2 pula.. bila rajin malam karang I sambung plak... bye..



Tuesday, January 19, 2016

Fogging - semburan


Salam semua..

Petang Ahad lepas ada semburan sebab ada 2 kes denggi di taman perumahan aku.....







kami bertiga larikan diri jap..
ayah jaga rumah tengok orang buat fogging..









nasib baik kakak duduk diam2 ajee...



Sunday, January 17, 2016

'ummi nak ni'


Haluuu petang ahad..


Entry semalam tajuk penat.. pagi ahad ni.. ummi pengsan trus di rumah hari ni. nasib baik ummi tak payah masak. makanan semalam panaskan aje. wan bekalkan pada kami anak beranak. Alhamdulillah ada rezeki kami semua...

Tengah dok melayan-layan kakak. Si abang datang tunjuk whiteboard marker pen kat ummi................
"ummi, nak ni"....

Aikk.. pandai la pula dia amik sendiri kat peti ais... nak pulak menulis ya.. ok.. ummi layankan abang ajer.... ermmm.. tengok ape jadi...



macam bersungguh2 je kan nak main tulis-tulis...
si kakak pun menyibuk sama...
larikan kakak g mandikan kakak bucuk masyam...




Ini kejadian selepas ummi mandi dan siapkan kakak jadi wangi berseri.... ooooooooooooooooooo..
Sekejap je abang adam khusyuk conteng huruf hijaiyah tuuuu... ermm.. abang dah leka main wisel pulak... Abang.. abang...


lepas tu.. dia tukar aktiviti main goncang2 bola kecik dalam tupperware ummi..
mana la abang rembat bebola tu.. bahaya tau takot kakak masukkan dalam mulutt...



ni la tempat abang adam amik marker tuh.. pandai dia panjat kerusi dan amik sendiri. Tulisan buruk 8.38 tu waktu solat isyak.. senang nak rujuk.. tulisan 1.29 tu waktu zohor hari jumaat.. senang2 siap-siap sebelum nak gi sekolah.. yang itu jadual mengajar ummi.. Nampak aje banyak free.. tapi waktu petang penuh tauuu... kelam kabut ummi nak curi2 masa solat asar... ok.. sekian coretan dari saya......




Saturday, January 16, 2016

P.E.N.A.T


Salam hujung minggu..

Pagi tadi ada aktiviti merentas desa di sekolah. Pagi sabtu minggu ketiga bulan ni kelam-kelibut mak anak dua siapkan abang dan kakak untuk hantar pada babysitter. Kesian kat anak ummi.. terpaksa korbankan waktu bersama ummi sbb ummi tak dapat balik awal amik korang berdua. ummi kena 'stay back' siapkan kerja-kerja ummi. Maafkan ummi ya sayang..

Aktiviti di sekolah habis ngam-ngam sampai pukul waktu zohor. Ummi solat dulu. lepas tu terus sambung kerja updet fail.. tak nak buang masa sebab ummi nak cecepat amik anak2 ummi. Alhamdulillah.. 3.30 petang ummi terpaksa juga berhenti. kalau layankan nak siapkan kerja. memang lambat la ummi amik korang.

3.30 petang gerak dari sekolah.. singgah kedai tepi jalan beli kuih karipap nak bagi pd babysitter anak2 ummi. Seronoknya bila sampai aje tgok JIDAH (babysitter) dukung kakak. Kakak dah tersengih-sengih tengok ummi. Bahagia betul. Hilang penat kerja. Abang Adam pun sama. terkinja-kinja seronok tgok ummi..

Pukul 8 malam, ayah ajak pegi rumah wan (nenek). Tapi ummi tak larat nak pergi. Baju pun dah 3 bakul tak dilipat. Maafkan ummi ya sayang. Tak dapat jumpa dan main dengan sepupu korang. Tanggungjawab yg ummi pikul terpaksa korbankan masa korang berdua. InsyaAllah ummi akan cuba manfaatkan masa yg berharga bila kita bersama.

Malangnya minggu depan akan mula perang isi data pula. Terpaksa la ummi korbankan lagi masa dengan korang berdua.. Sedih betol. Banyak benar tanggungjawab kerja. Kerja banyak tapi tempoh untuk buat kerja tak sepadan dengan kerja yang diberikan. Bila banyak buat kerja isi data ni.. Terus terang ummi nak sampaikan..kualiti ummi mengajar di dalam kelas dah ke lautttt.. sebab tak cukup tidur isi data.. kepala bingung.. bangun pgi ngadap laptop... masa free tak mengajar kelam kabut isi data...kesiannya anak murid ummi kan.. Berikan la ketabahan pada diri ini untuk dapat laksanakan tugas yg semakin mencabar...AMIN..



Selamat menikmati cuti hujung minggu...



Wednesday, January 13, 2016

Rutin awal tahun



Salam semua..

Setiap kali pembuka tahun baru... Minggu pertama dan minggu kedua aku akan letih sedikit. Mesti ada sebahagian anak murid aku bukunya tak ditulis nama tuan empunya. Awal tahun mesti aku tak kenal lagi nama murid kan. Walaupun masih ingat nama murid yang lama tapi ejaan yang betul mesti la aku lupa.

Minta buku teks dengan tuan empunya untuk salin nama beliau...ERMMMM.. sabar je tau.. Nama di buku teks pun tak ditulis lagi.. akhirnya aku hentam aje la eja nama.kau. lepas ni jangan marah cikgu sebab salah eja... huhu







Tuesday, January 5, 2016

Main air


Salam pagi semua.. 
Hari kedua kerja tahun 2016..
semalam abang adam baik ajer bila tinggalkan pada pengasuh...
jom usha gambar..



ni abang adam dok main air.. tuang air dalam cawan laa..
ummi biarkan aje sbb sibuk memasak..


amboi.. syok main.. tp ummi tgok stok air masak makin susut..
susah la ummi nak bekal air masak g kerja.. xcukup nnti... 



muka abang yg selamba ajer tuuu..


dah selamat pun air tu tumpah ke bawah...



kakak kt sebelah abang,, terjenguk2..










ok la.. saje je tempek gambar budak berdua ni.. kakak dah pandai duduk sendiri skrg ni...
ok.. i nak siap2kan kerja sekolah pulak... bye..


Monday, January 4, 2016

hari pertama kerja 2016

Ramai betol ibu bapa updet hari pertama anak sekolah kan..
aku updet hari pertama kerja laa..
hari pertama memang agak penat.. macam2 mende nak dimulakan..


ni sambut murid.. 



ok la.. xnak ngomel banyak2... 


Sunday, January 3, 2016

Hasil pertama..


haii...

Salam tahun 2016.. besok I dah mula kerja...
tengok gambar la kali ni ya..

hasil kerja abang Adam 3 tahun  2 bulan...


kakak yang suka commando crawl bawah kerusi...