Klik Nih...

Followers

Nuff

Monday, August 22, 2016

no parking meh..


hai dan salam sejahtera...

tetiba je rajin updet kan.. sebenarnya xde cerita pun. tapi dh kebetulan ada kereta parking depan rumah i.. terus i nak cerita..


kejadian adalah ahad, 21 ogos 2016, 4.30 ptg

ini bukan kali pertama ya berlaku.. kerap sangat dah.. waktu malam pun ada.. Alhamdulillah setakat ni bila ada kereta parking depan rumah aku.. belum lagi ada kes emergency nak keluar rumah.. itu je yg aku risau.. kot2 nak keluar dah xboleh keluar sebab ada insan2 yang parking depan rumah aku.. tak nak jalan jauh punya pasal.. depan rumah aku jadi mangsa..


satu kes lagi pukul 12 malam tak beranjak2 kereta park depan rumah aku.. adeh.. naik risau aku sebab kami ni nak bertolak ke johor 4.30 pagi besok.. hadeh.. mana nak cri owner pagi2 buta kan.. Alhamdulillah bila bangun 3 pagi jenguk keluar tak ada dah.. bukan xsuka.. tapi aku cuma risau jika ada kes2 kecemasan je.. 

Pernah satu petang, ada kereta mpv berhenti depan rumah aku.. dan seorang perempuan tanya
'boleh parking sini"... terus aku jawab xboleh.. ye la.. jap lagi ada van datang nak pasang aircond di rumah aku.. takkan derang nak jalan jauh angkot aircond berat2 tu datang rumah aku sebab ko parking dek kemalasan nak jalan jauhhh.. xlama tu derang parking tempat lain... aku tengok alahai.. anak sorang je.. dah sekolah rendah.. tak boleh ke parking jauh sikit.. mengadanyaaa... 


Alhamdulillah.. memang Allah pun mudahkan kami sekeluarga..  Alhamdulillah juga kami xpernah pun sesuka hati parking block sape2.. jalan jauh pun takpe.. yang penting kami xmenyusahkan orang.. tapi di perumahan aku asyik terjadi aje hal2 begini... Mohon dipermudahkan dariNYA..





No comments: