Klik Nih...

Followers

Nuff

Monday, July 25, 2016

PARKING


Assalamualaikum dan Salam Syawal...

Dah lama nak updet entry ni.. dok dalam draf je.. aku agak pelik orang yg datang ke perumahan aku ni.. suka nau parkin depan rumah aku.. dah tu, ko datang beraya ko malas jalan jauh2.. ko main suka2 parking depan rumah aku.. teruk betul.. memang la aku tak kemana-mana.. tapi mana la tahu.. kot2 ada emergency nak keluar.. dah la xkenal tuan empunya kereta..

Kadang-kadang ada jiran aku ni.. selang dua pintu.. suka sangar parking depan rumah aku bila dia balik malam2.. Alhamdulillah aku memang xkemana pagi tu.. pernah je kami satu family nak travel jauh gerak pukul 3pg.. ada ko boleh agak aku nak keluar rumah waktu mcm tuuu.. sesuka hati aje..


gambar ni suasana tanpa ada kereta parking blok kereta kami.. kebetulan pulak kereta tadi bru blahhh..


Pernah je time aku tengah nak angkat kain di jemurann... tetiba ada kereta mpv benti depan rumah aku.. keluar kepala perempuan seketul dari tingkap kereta..

"kami nak parking sini boleh tak?? "

cecepat aku jawab..

"eh.. tak boleh.. ada orang nak datang".. (memang pun.. ada orang aircond nak dtg pasang aircong kt rumah aku..)

Amboi..amboi.. sesuka hati ngko je nak minta izin.. pi la cari mana2 parking... jauh sikit pun xpe.. asalkan xsusahkan orang.. aku ada anak kecil pun sanggup parking jauh2 bila gi mana2 perumahan.. tolong laa... sama je mcm gi tesco.. tempat parking untk parent yg ada anak kecil. tetiba aku tengok yg keluar sepasang suami isteri yang sihat muda dan bertenaga tanpa anak.. amboiii.. tak baca signboard ke KA... MENYAMPAH.. nak dia je senang.. orang lain susah xpe.. 


ptg sabtu lepas pasang aircond...


eh.. ok la.. aku kena buat laporan.. bye..






No comments: