Klik Nih...

Followers

Nuff

Saturday, June 4, 2016

TV rosak



hai... sedih nak cerita pasal tv rosak ni.. tapi nak cerita juga...
tv ni beli di Tawau, Sabah... 32 inci dengan rege 900++..
tak kisah pun kecil je.. asalkan boleh tengok.. beli julai 2013.. masih baru ya...


tapi 20 may 2016.. tak sampai 3 tahun pun.. tv ni dah rosak...


kisah kejadian.. aku di dapur memasak.. si abang dok tengok tv.. tetiba aje si Adam asyik-asyik
datang ke dapur.. lain macam aje ni,,, abang akan ke dapur bila jemu... abang dah tak tengok tv keee...
pergi ruang tamu,,,, tengok tv dah jadi mcm ats tuuu... oh tidak... pegang skrin tv tu dah penuh dengan air... ni mesti kerja abang Adam... dia spray air ke skrin tv.. T_T



ape kekdahnya boleh rosak????? jom dengar cerita abang Adam.... dari ayah..
Ayah: kenapa adam spray tv tu?
Adam: Adam nak cuci.. tv tu kotor..


Bijak sungguh abang adam ya.... memandangkan duit yang ada pun cukup2.. maka buat sementara waktu memang tak pasang tv la di rumah kami ni...


setelah seminggu lebih rumah tiada TV.. korek sana sikit..
dapat la terkumpul sedikit wang beli tv baru...


upgrade la sikit 42 inci dengan brand lain pulak pada 1 Jun 2016..



Alhamdulillah... terima kasih Allah du atas nikmat rezeki
yang KAU berikan pada kami sekeluarga...






No comments: