Klik Nih...

Followers

Nuff

Sunday, May 1, 2016

Oh.. darab


Halu.. selamat bercuti ya..


Saje nak cerita..betapa gembiranya dapat ajar subjek option I slps 3 tahun di Klang..
tapi dh lama tak ajar.. skill xhebat dan mantap mcm dulu..

lagipun ini kali pertama ajar murid tahap 1.. Penguasaan darab murid aku lemah..
lagi2 sifir.. tak hafal..takpe aku akan cuba satu kaedah ni nanti..
juga cara darab macam dalam gambar bawah..murid2 keliru..

Aku kena cuba gaya Lattice Multiplication.. Bru je ajar.. nampak murid aku teruja sikit..
dalam gambar itu.. ini kali kedua aku ajar topik yg sama.. aku suka buat sesi bincang..
bg murid tunjukkan cara pengiraan.. then bincang sm2 supaya mereka jelas di mana
silap mereka..




Saya pun masih banyak pendeketan pengajaran baru perlu pelajari agar boleh mengajar
dan memberikan kesan kefahaman yg tinggi di kalangan murid.. AMIN..




No comments: