Klik Nih...

Followers

Nuff

Saturday, April 30, 2016

Bekas air


Hai dan Selamat Pagi…

Bermula 4 pagi hari ini kawasan rumah aku akan tiada air dari 12-72 jam..
Pagi tadi aku dah kelam kelibut tadah air walaupun besok aku bermalam di KL..
cuma bersedia la kan.. susah bila takde air ni...



ni bekas air aku dah usia hampir 5 tahun.. beli masa awal2 kahwin dulu..
kat Century, Semporna, Sabah lagi…


Hajat di hati nak buang aje bekas ni… tapi asben cakap boleh buat guna air basuh tangan
kalau ada wat makan2 ke apa ke… jadi aku pun simpan la walaupun semak je mata tu tengok
mende besar gabak ni… tapi inilah gunanya bila xde air.. leh buat air di sinki.. 


belakang bekas air ni.. ada lagi jug2 lama aku simpan.. nak buang jgak..
tapi tak sampai hati.. lg2 sekarang ni ada pembinaan jalan kt kawasan rumah aku..
memang akan ada kebarangkalian air tiada dalam 4-5 jam..

itu aku dh biasa.. sebab tu memang apa2 pun akan standby sikit tadahan air utk waktu terdesak macam tuu…ok.. sekian bebelan saya…




No comments: