Klik Nih...

Followers

Nuff

Sunday, January 17, 2016

'ummi nak ni'


Haluuu petang ahad..


Entry semalam tajuk penat.. pagi ahad ni.. ummi pengsan trus di rumah hari ni. nasib baik ummi tak payah masak. makanan semalam panaskan aje. wan bekalkan pada kami anak beranak. Alhamdulillah ada rezeki kami semua...

Tengah dok melayan-layan kakak. Si abang datang tunjuk whiteboard marker pen kat ummi................
"ummi, nak ni"....

Aikk.. pandai la pula dia amik sendiri kat peti ais... nak pulak menulis ya.. ok.. ummi layankan abang ajer.... ermmm.. tengok ape jadi...



macam bersungguh2 je kan nak main tulis-tulis...
si kakak pun menyibuk sama...
larikan kakak g mandikan kakak bucuk masyam...




Ini kejadian selepas ummi mandi dan siapkan kakak jadi wangi berseri.... ooooooooooooooooooo..
Sekejap je abang adam khusyuk conteng huruf hijaiyah tuuuu... ermm.. abang dah leka main wisel pulak... Abang.. abang...


lepas tu.. dia tukar aktiviti main goncang2 bola kecik dalam tupperware ummi..
mana la abang rembat bebola tu.. bahaya tau takot kakak masukkan dalam mulutt...



ni la tempat abang adam amik marker tuh.. pandai dia panjat kerusi dan amik sendiri. Tulisan buruk 8.38 tu waktu solat isyak.. senang nak rujuk.. tulisan 1.29 tu waktu zohor hari jumaat.. senang2 siap-siap sebelum nak gi sekolah.. yang itu jadual mengajar ummi.. Nampak aje banyak free.. tapi waktu petang penuh tauuu... kelam kabut ummi nak curi2 masa solat asar... ok.. sekian coretan dari saya......




No comments: