Klik Nih...

Followers

Nuff

Thursday, April 30, 2015

Abang dan adik


Cute je kan...

Tuesday, April 28, 2015

Sepuluh



Dah Hari ke-10.. Lama lagi tempoh pantang saya ni..
Semalam baru je tali pusat nur isfadiah tertanggal..
ok la.. pecah rekod dari si Abang..
Abang hari ke-19 baru tali pusat tanggal..


Kedua-dua anak ummi boleh dikategorikan pusat besar..
sebab tu la lambat sangat nak tunggu tali pusat tu cabut..


Pak Long bagi isfadiah hadiah la..
tq Pak Long..


Hai... berat saya baru naik 300 g je..
Tadi ada nurse datang timbang saya...


Ok la... Ummi dan isfadiah nak berehat plak..
tada..



Friday, April 24, 2015

Hari keenam


Dah hampir seminggu bersalin anak kedua.. Alhamdulillah.. 
Bila dah ada pengalaman.. lain la sikit menempuh tempoh berpantang..
Kurang stress jika dibandingkan anak pertama..


ini hari kedua di HTAR, Klang..



Alhamdulillah.. nasib baik ada katil kosong di wad 1st class..
Selesa la kan...


Anak Kedua kali ini memang kami laki bini sepakat tak scan..
*sebenarnya xsempat nak scan pun*..
macam2 urusan sampai scan pun xsempat kan....

Cerita 19 April 2015..
2.30 pagi dah keluar lendir dan darah..
3.00-6.00 pagi dah mula sakit2..
7.30 pagi - pegi hospital - bukaan 3cm
12.45 tgh hari - bukaan 8cm + pecah ketuban
1.54 petang - Alhamdulillah selamat melahirkan seorang puteri sulung kami..


Nama beliau : Nur Isfadiah..

Moga menjadi anak yang baik dan solehah ya sayang,,,




Thursday, April 23, 2015

Kehamilan kedua


Sila abaikan gambar di atas tu..


Kehamilan kedua kali ini saya cuma sticker putih dan hijau sahaja,,
Alhamdulillah tak ada masalah seperti kehamilan pertama, saya ibu GDM (ada kencing manis)
Kehamilan kedua ini memang saya pantang makanan manis.. tak makan kek, coklat..
kalau makan pun cuma dalam kuantiti yang amat sedikit..


Saya kena minum air gula (MGTT) sebanyak 2 kali sebab ada sejarah kehamilan .pertama
dan ibu saya penghidap kencing manis..
Bacaan MGTT pertama saya ialah 4.8 dan 6.
Masa tu saya sangat bersyukur sebab dah bebas GDM..


Tapi jangan happy sangat ya nik.. sebab ada lagi test MGTT kedua,,
Untuk MGTT kedua saya, sebelum puasa.. saya amalkan makan peria..
Sebelum ambil darah.. (sambil tggu turn di klinik)
saya baca surah al-qasas atau an-naml..
dah minum air gula... saya amalkan lagi bacaan surah tersebut sebelum darah kedua diambil..

dan.. Alhamdulillah.. keputusan MGTT kedua saya baik.. 4.0 dan 5.8
Hamil kali ini saya kurang menghadapi masalah kecuali kencing kotor..
tapi dah minum air masak banyak... dh tiada masalah kencing kotor lagi..

Cuma proses bersalin lambat sikit..
Anak sulung - 37 minggu
Anak kedua - 39 minggu 5 hari..

Apapun saya bersyukur.. Macam mendapat hadiah dari Allah..
betol2 surprise.. memang kami inginkan anak perempuan..
dan akhirnya tanpa dijangka... Lahir la puteri  sulung kami, seberat 3kg.


Thursday, April 16, 2015

39 minggu




Selamat Petang Khamis...
Saya dah 39 minggu sekarang ini..

Moga-moga cepat la saya bersalin.. Amin...
Dah tak sabar nak jumpa baby kedua ni..

ni bersama murid tahun 2 saya..
pandai plak derang bergedik2 kan..

haha..

ok la.. lepas ni ada SUKAN TARA..
ibu mengandung nak turun padang yang berselut sebab hujan..

bye..


Sunday, April 12, 2015

Ketika sebelum GST



Assalamualaikum...
Lamanya tak bersiaran kan.. Malas sebenarnya..
Lagipun nak siapkan semua kerja sebelum maternity leave...

Sebagai pendidik.. Kadang-kadang saya suka photostat latihan untuk murid2 saya..
Bila dah 3 kelas.. saya kena photostat untuk 100 salinan..
tapi itu ketika sebelum GST dilaksanakan...

Sejak pelaksanaan GST bermula April ini..
Maka saya pun kena la berjimat... Jadi terpaksa la berkira-kira sikit nak keluarkan
duit sendiri untuk murid2 tercinta...


ini adalah latihan murid yg saya photostat sebelum GST..


Nak photostat di sekolah lambat la nak dapat..
kekadang saya sendiri terlupa nak ambil bahan photostat..
memandangkan kerja pendidik ni adalah sentiasa bergerak menuju ke kelas murid..
bukan duduk setempat di pejabat sahaja..

ditambah musim2 panas ni.. 
duduk dalam kelas pun.. sekejap je peluh menitik2 bagaikan hujan..
bila balik sekolah petang.. 
bau badan dan baju.. MASYAMMM... haha

ok la bebelan saya..
bye..