Klik Nih...

Followers

Nuff

Sunday, October 25, 2015

Diari Cuti Jerebu..


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Macam-macam kisah kan.... Tapi yang kutuk cikgu I dah tak sentap sekarang sebab I xheran pong.. Baik I siapkan kerja2 terbengkalai I dari layan cemuhan2 mereka terhadap cikgu cikgi kan... Lantak korang la...

Diari Cuti Jerebu I....


Ahad.. 18.10.2015

Malam Isnin, keluar berita besok cuti.. Hati aku dh bergejolak.. "Alamak.. bru plan nak stapler kertas periksa 292 murid"... Erm.. tak pe la..  I plan Abang (3 tahun) dan adik (6 bulan) hantar jugak kat babysitter sebab nk datang sekolah utk staple kertas periksa bersama cikgu K besok.. 

Lega.. sebab hampir siap marking kertas linus 5 kelas ya.. 5 x 35 murid.. kira sendiri.. Bila aku larat aku bangun pukul 2 pagi tanda kertas budak sebab nak kejar dateline isi data linus.. takot tak sempat nanti ada exam.. nak marking paper exam plak... memang lega.. tapi kepenatan beb.. Sampai nak termuntah ngadap kertas tu.. tak pe.. yg penting SIAP..


Isnin.. 19.10.2015

Pukul 8 pagi.. buka portal isi data.. Mak aih.. Slow nya.. Pukul 8 ya baru portal dibuka dan diisi.. Tak pe.. Aku buat yang perlu dulu sebab ada lagi saki baki kertas linus aku belum kemaskini.. besok la isi kan.. Pukul 10.30 pagi hantar anak pada babysitter pergi sekolah untuk susun dan stapler kertas exam..

kt sekolah pegi naik tingkat 1.. jumpa cikgu K yg tgh duduk susun kertas.. malu sampai lambat... Sakit tekak beb dok sedut asap jerebu.. tapi takpe sebab aku memang nak siapkan kerja.. tak mahu tangguh.. 

Mana la tahu besok sekolah.. bila sekolah tak sempat buat.. Mengajar sidang petang.. waktu free (waktu xmasuk kelas).. 20 minit, 30 minit, atau 60 minit.. itu pun nasib la kalau tak perlu ganti kelas guru2 yg pergi kursus, mc atau cuti kecemasan. Apa aku buat waktu free tu.. itu la waktu untuk aku solat.. Alhamdulillah.. cukup2 je ruang untuk solat.. 


Selasa.. 20.10.2015

Adeh.. cuti lagi.. Ok isi data linus plak..Sesi whatsapps dgn cikgu cikgi pasal masalah isi linus.. bukan duduk diam2 sahaja di rumah.. 


Rabu.. 21.10.2015

Alamak.. cuti lagi.. Ok.. aku print latihan budak.. nanti ada masa keluar nk pergi photostat.. Bukan senang nak print dengan 2 budak kecik ni.. Nape tak hantar kat pengasuh aje.. Aku cikgu beb.. Aku tahu apa rasa penat jaga anak orang.. jadi tak pe la..Bila keadaan tak perlu aku ke sekolah.. aku jaga je la anak aku.. Aku suka spend time dengan derang walaupun agak huru-hara n penat.. sebab aku ENJOY.. haha


Khamis.. 22.10.2015

Haish.. cuti lagi.. Nampak gaya lepas ni mata panda la aku nak tanda kertas periksa budak dan nak keyin data2 murid lepas abis semua tu.. Semuanya ada dateline nak kena kejar tau.. kat sekolah belum tentu aku sempat buat.. Nak tak nak kena jugak korbankan waktu di rumah..

Semak data linus.... check satu2 nama murid takot2 ada yg tak diisi.. Tau tak berapa nama murid aku kena ngadap.. hampir 9++ nama tau... huhu.. sakit mata ngadap screen hp atau screen laptop..


Jumaat.. 23.10.2015

Alhamdulillah.. Jerebu dah ok.. boleh datang sekolah.. Banyaknya kerja tertangguh.. sebab apa.. Bila murid dicutikan.. Peperiksaan ditangguhkan.. tapi dateline tak tangguh ya.. nangis nak siapkan nanti.. Uwaa..


Aku tak suka buat kerja last minute. Tapi terus terang aku nak cerita.. Murid sekolah aku sidang petang hampir 1000. Jadi bila ada apa2 yg perlu disiapkan.. aku kena buat awal.. tapi siap ngam2 dateline sebab banyak sangat datanya.. Nangis makcik..


Bila nak buat mende2 cenggitu tau ape jadi kt rumah aku..
1. I tak masak.
2. Basuh baju je dan berlonggok, berbakul baju tak dilipat
3. Rumah memang sepah.. (malu wey kalau tetiba ada tetamu)
4. Masa ni memang aku skip perah susu.. (sian Kakak) dpt susu frojen je..

ok la.. cukup la setakat ini.. bye bye










No comments: