Klik Nih...

Followers

Nuff

Monday, September 30, 2013

2 minggu


Salam ayah... Rasanya xsampai 2 minggu dah kita akan jumpa kan... Tgh dok hitung hari ni..


Sekarang adam dah suka naik stroller.. 


Klu orang lambat tolak je.. Adam mesti dah menjerit2 marah.. Haha








Ok.. Ini style baru dia plak.. 


Jumlah gg adam ada 3 btg skrg... Xtahu la masa ayah balik ada berapa plak... 


Ok la.. Ummi nak tanda buku.. Skrg musim panas di klang ni.. Jap lg Air kt depan mata tu kompem kena topup nnt..


Selamat malam ayah....


We miss u...







Saturday, September 28, 2013

Di sebalik pokok



Pg td bw adam jalan2 depan halaman rumah atok.... 













Bwk ke pokok ni sbb uddin n alang btau ada sesuatu kt pokok ni.. Jom tengok..

















Sarang burung..




Ada dua bji telur.. Comelkn.. 












Wednesday, September 25, 2013

L.I.M.A





Lima barang wajib di bawa ke sekolah..


1. Handbag
2. Botol air
3. Beg merah - buku + pencil case
4. Bag hitam - peralatan perah susu
5. Bag hitam - cooler bag utk letak susu perahan..







Monday, September 23, 2013

Pandai panjat....



semalam, tgh ummi syok tgok tv.. tetiba si Adam ni panjat meja pulak..







mengamuk sbb xreti nak turun..



layan video pulak..
-
-
-




Akhirnya kecundang dan tertido...







Sunday, September 22, 2013

Happy sunday



Tajuknya mcm la hepi la sgt kn.. Pdhal 2,3 hri ni asyik mimpikan laki sndiri jer.. Pejam celik dah sebulan ayah adam kt sabah sana dok sensorang.. Tp hidup tetap diteruskan mcm biasa..


Pg ni buat stok kentang + kurma + ikan bilis..


Adam yg beria2 nak main kt luar..






Adam dgn abg sepupu dia..



Bye2 atok ngn abg.. Atok kena pegi kebun.. Tggal kita berdua jer.. Wan(nenek) plak ada hal kt luar..



Walaupun cuti, tetap jgk kena bw balik kerja di rumah... Mode malas.. Tp kena wat jgk sbb aku xsmpt nak mark buku kt sekolah.. T_T



Friday, September 20, 2013

Pg jumaat...


Aku kan mengajar ptg.. Jd pg jumaat adalah masa yg pjg sbb sesi persekolahan bermula 2.30ptg.. Tp aku gerak dr rumah 1.50tgh hri sbb malas nk bersesak2 dgn org balik solat jumaat.. 

Pagi2 bsuh bju n blend beras utk bubur adam..


Skrg selera mkn dia dh kurang.. Jd kena bg dia mkn kt luar bru dia nk mkn bubur nasi xde garam itu..


Penat suruh sengeh..



Bubur + carrot + kurma + ayam


Masa dh mengamuk bosan dok ats walker.. Adam dh 11 bulan bru nk tumbuh sbtg gg.. Lambat kan!!


Tp xpe la.. Asalkan anak ummi sehat.. 




Thursday, September 19, 2013

P. Jasmani (pj)


Sy ckgu pj tahun 1 utk 3 kelas.. Subjek kegemaran budak2 la kan.. Asal pj je sume happy2 n suka lompat2.. Pdhal ckgu nya xsuruh buat pun.. Masa ni la memasing sibuk nk tunjuk skil lompat la.. Berlari la.. Berebut2 la.. Macam2...


Aktiviti pj hari ini.. Kawal bola yer..






Sekian coretan hari ini...



Wednesday, September 18, 2013

Gemok Sikit


Lagi sekali keletah 2 ros.. Kdg2 meletihkan kdg2 lucu pun ada jgk...

Seorang murid tahun 1 berbadan gempal datang menghantar buku ke ke kelas 2 ros.. 

Salah seorang murid 2 ros namanya zarul..

'Teacher, budak gemuk tu ke yg bg buku?'

Ha ah.. Abes tu awk ni kurus ke ckp dia gemuk.. (Tersenyum)

'Saya gemuk sikit'

Dah tu budak td gemuk ape plak?

'Dia gemuk banyak'


Si zarul ni mmg budak manja.. Bila aku dtg je ke meja dia mula la dia lari.. Perasan ingt aku nak denda dia.. Tp keletah manja dia cam comel plak..

Macam2 karenah kelas ni.. Ada yg manja, kuat mengamuk la. Letih aku dibuatnya... Dah namanya tugas kan.. 






Tuesday, September 17, 2013

Kelas 2 ros


Bukan mudah mengajar murid2 kelas hujung ni.. Pelbagai ragam nak kena hadap.. Murid seramai 27 org.. Bermakna 27 kepala nak kena kawal.. Sedangkan jaga 4 orang anak pun dah letih apetah lagi cikgu yang kena menjaga 27 murid yang pelbagai watak dan personaliti.. Series penat... 

Hari ini aku mengadap kelas 2 ros selama 90 minit.. Dah habis kelas
Mesti aku mencari makanan utk energy booster aku... Kecuali bulan puasa kan..


Bila guru dh siap mengajar, murid2 kena buat latihan .. Tp apa yg jadi.. Murid yg bagus memang buat kerja.. Yg sebaliknya...


Selamba xbuat kerja.. Leps tu merayau2 satu kelas ambil brg kwn2.. Bila dimarah, membentak.. Sampai ada kes murid tendang guru lg..


Macam mana yer? Nak jd garang sgt.. Bukan sikap kita.. Kenapa boleh smpi murid xhormatkn guru?


Klu murid tendang guru.. Guru boleh buat aduan ke? Sbb kalu ape2 guru pukul murid ke ape ke? Parents suka komplen.. 


Boleh ke kita komplen ape yg anak dia buat pd cikgu2? 


Aku pun xtau nk bg jawapan.. Budak2 skrg mmg tiada nilai hormat pd guru.. 


Mmg agak berbeza dgn zaman dahulu kan?..


Mungkin ini lah cabaran guru2 masa kini.. Nak dirotan xboleh.. Klu nk denda pun kena bg denda yg ringan jer..


Tapi ape yg kami dpt?
1. Tendangan murid
2. Cacian @ kata maki dari murid..

Akhirnya, guru yg disalahkan juga sbb xpandai kawal kelas.. Emmmm.. 


Sekadar luahan semata2... 




Monday, September 16, 2013

Tahniah ayah!




APC 2012, Semporna, Sabah


Kredit to kak dayah



Ummi dan Adam

















Sunday, September 15, 2013

Weekend di rumah ma


Gambar je byk utk tatapan ayah kt sabah sana tuuu..


Adam dalam komuter...








Adam memang suka mengemas