Klik Nih...

Followers

Nuff

Friday, May 31, 2013

Shopping..



Asal je balik KL.. mula la manjang je nak shopping..
pastu JAKUN tengok barang2 n arge kt cni...
memang ada beza banyak jgk la..
dah la banyak pilihan... rambang mata MAK..


 shopping kt jusco alpha angle..
tp brg xbyk sbb skrg tgh renovation plak...



NIP Adam sekejap kt tepi surau..
dah la mulut tu muncung sbb ulser..
tp ape hal plak tgn aku dok pegang resit tu..
kompius diri sendiri..



itu je nak updet.. dah xtau nak citer ape..



Monday, May 27, 2013

comel...








Sunday, May 26, 2013

Teh C Special


*note - kisah di Semporna ni..
padahal skrg aku kt KL.. mih mih
saje nak cerita..


kuar petang minum teh c special..



rupa teh c special..
teh + susu cair + madu


selepas dikacau..
memang TERBAIK!!!



 tuan tanah pun nak bergambar jugak..





muka serius Adam..







Saturday, May 25, 2013

Balik!!!


seronoknya nak balik Semenanjung...
mungkin sekarang ni dah dalam flight Tawau - Kl
Semoga semuanya selamat... =)







Tuesday, May 21, 2013

Selesai




marking paper dah selesai... yeay!!
tinggal nak packing barang jer...



layankan Adam kejap..












Saturday, May 18, 2013

Petang Sabtu



Hari ini ada ganti sekolah...
tapi rasa macam letih sangat..
maybe sebab nak pulun mark paper sebelum
balik kampung KL I tuh..


dan waktu petang ini I masakkan rolled oat utuk Adam..
ini kali pertama Adam makan oat ketika umurnya 7 bulan 1 minggu..


 rolled oat + apple puree







tetiba dia sengeh...
sebenarnya dah tak nak makan tuh..


ok la.. I nak sambung mark paper..


Thursday, May 16, 2013

G.U.R.U




Ada seorang ibu pelajar datang membawa kek dan ucapkan 
SELAMAT HARI GURU, CIKGU..
Aku tersenyum dan capkan terima kasih..
Sekembalinya aku ke bilik guru.. Ada kek yang besar...





Rupanya dari anak murid aku...

  
T.E.R.I.M.A K.A.S.I.H

Selamat Hari Guru kepada semua guru... =)




Wednesday, May 15, 2013

- Masukan - Rehatan - Pulangan




Setelah hampir 5 tahun.. ini antara perkataan-perkataan murid aku di sini..

Masukan – masuk ke kelas
Rehatan – waktu rehat
Pulangan – waktu pulang

Masih lagi segar di ingatan aku ketika di tahun 2008. Aku menjadi mc perhimpunan sekolah.
Jadi, aku akan menggunakan arahan angkat tangan dan hipotesis aku lain hasilnya...
Murid di sini angkat tangan ke atas..

Maka, aku terpaksa menggunakan alternatif member arahan secara lain.
angkat tangan ke hadapan lurus..
baru lah murid-murid di sini paham arahan aku...

Kesimpulannya.. di sini nak ajar murid pun kena ikut bahasa mereka..
memang proses adaptasi suasana dan bahasa di sini memberikan satu pengalaman yang tidak ternilai.
Dan aku antara yang bertuah merasakan pengalaman itu yang tidak akan sama sekali dapat dinikmati
di Semenanjung. Budaya di sini sangat berbeza... cukup setakat ini aku ceritakan..



Tuesday, May 14, 2013

My new assistant









Adam dah 7 bulan sekarang.. =)




Monday, May 13, 2013

I.B.U


I - IBU
B - BONDA
U - UMMI


SELAMAT HARI IBU... 




Friday, May 10, 2013

Tolong saya...







ni ler muka budak baru bangun tido...






Wednesday, May 8, 2013

-tolak pagar-


Perkembangan Adam sekarang..
dia dah pandai mengengsot guna tangan dan dada..
Kekadang tu boleh tahan laju juga dia bergerak..
jadi kita pasangkan pagar untuk dia.. hihi


pagar ni memang rapat dan mudah juga ditolak..
ummi malas nak camtumkan sbb rumah ni sempit..



bila toleh sikit..
aikk.. caner tuh?



hiyaaaa...



muka kepuasan...



rehat sekejap..


memang kena peka betol dengan Adam ni..
ohh.. saje tak nak bagi ummi rehat yer...









Monday, May 6, 2013

mula menyimpan stok..


sudah pun hari ini bertarikh 27 Jamadilakhir 1434 Hijriah
Ramadan semakin menghampiri..


dulu memang pernah simpan stok banyak2..
tapi kerja saya cuma setengah hari.. jadi saya sempat nak
bekalkan fresh ebm untuk Adam..
jadi ada stok ebm yg dah expired terpaksa dibuang..
kan dah membazir... ada pada entry ini...




dan sekarang kena restock balik ebm untuk persediaan bulan Ramadan..
ape pun saya tetap berharap saya dapat bekalkan Adam fresh ebm..


In Sha Allah...



Sunday, May 5, 2013

Sunday Morning



Jam 9 pagi tadi aku sidai baju ditemani
anak teruna kesayangan...




dah siap sidai baju..
kita buat ape plak ye Adam..





 tanda buku... 
besok aku nak kutip lagi 80 buku...
sebab aku gatal bg homework kt budak2..



tq sayang temankan ummi..





Saturday, May 4, 2013

Pokok Cili Padi & Lain-lain



Ada pokok cili padi tumbuh sendiri belakang rumah..
maybe dari tahi burung kot..








husband dah cuba tanam pokok.. tapi tak menjadi
sebab belakang rumah kami memang panas...
tapi yang tumbuh sendiri elok plak menjadinya yer...


ada lagi pokok lain yang tumbuh sendiri tanpa dijaga..
jom tengok...



 pokok betik..



pokok kari..
wooo.... senang mak masak kari..















Friday, May 3, 2013

Dah Jumaat...


sukanya saya...
lagi 3 minggu nak balik semenanjung yg kurindu...


 Adam makan puri labu..
habis jugak.. 


 rambut Adam kerinting la....
6 bulan 23 hari..


dah makan.. main la pulak kan..


tido lepas main dan menyusu...



Thursday, May 2, 2013

Nenek kebayan



Salam hari Khamis...

Kali ni nak bercerita keletah anak murid aku dalam kelas.. sebagai guru matematik, sifir memang perlu ditekankan.. jadi ada masa-masa tertentu aku bagi kelonggaran pada murid untuk menghafal sifir dalam kelas. Itu pun sekiranya mereka dah siapkan latihan yang diberikan.

Tetiba aku ternampak dua orang murid di belakang tengah syok menghafal sifir. Satu orang dah kepanasan agaknya terus buka tudung dan lipat atas kepala ala-ala nenek kebayan.. yang seorang lagi sedang menyemak bacaan sifir kawannya itu. Aku terpaksa biarkan keadaan begitu, sebab aku paham memang panas pun dalam bilik darjah itu.yang penting murid aku mahu belajar kan...

Bila mereka menyedari diperhatikan, cepat-cepat si nenek kebayan itu membetulkan tudungnya. Ha.. malu la itu..tak pe anak murid.. cikgu paham.. cikgu pun kepanasan jugak.. nasib ada angin luar.. dapat la bagi keselesaan untuk kita kan...



Wednesday, May 1, 2013

Hari Buruh


Selamat Hari Buruh...


Seronok betul cuti hari ini... tapi pagi2 ni air slow giler..
pinggan mangkuk di sinki melambak kena cuci sebab malam tadi memang takde air..

lepas tu.. aku nak siapkan makanan Adam..
siapkan kertas soalan semester pertama..
ni dah mula bz neh...

lepas tu buat ape lagi ea...
ok la.. saje merepek awal2 pagi..

 tada....