Klik Nih...

Followers

Nuff

Friday, November 8, 2013

Awl pg


Seawal jam 1 pagi aku terjaga terus aku meraba beg kerja dan siapkn terus..


Motif siapkn awl2.. Ditakuti ms sesi sekolah besok xsmpt nak buat..




Jd cikgu ni xtentu masa sibuknya.. Masuk kelas mcm biasa dah tentu dalam kelas xboleh nak buat kerja sampingan iaitu buat ringkasan mengajar, tanda buku, data murid, blog guru (namanya frog), lepas tu masukkan markah (band) dalam sistem online..


Penyudahnya..waktu bukan mengajar tanda buku bagai dan peruntukan waktu untuk solat.. Jadi bila nak siapkn blog, key in markah dan tanda buku yg pastinya mmg xsmpt disiapkn ms di sekolah? Tulis nama murid lg dalam buku kehadiran untuk guru kelas..


Pastinya kena jgk siapkan di rumah.. Klu xsiap kerja bertangguh plak.. Mana larat nak tangguh2.. kerja yg sama buat setiap hri beb.. Bapa mertuA aku pun heran tgok aku buat kerja di rumah.. Mgkin sbb menantunya yg lain Bukan seorang guru..

xape lah.. Dh tugas.. Terpaksa korbankn waktu tido dan bersengkang mata buat kerja2 sekolah demi mendidik -murid tercinta.. Nsb baik dpt murid yg ok.. Nsb xbaik dpt murid mulut kurang ajar. .  Sabarkn diri aje la.. Ada la blsn msg2 di akhirat sana kan..  


Harapan aku pd ms akn dtg.. Aku dpt agihkn ms sebaik yg boleh.. Takot sgt sibuk dgn tugas bantu murid sekolah jd pndai..Tp anak sendiri keciciran..


Smpikn ada seorg makcik berani menyatakn....

'Anak2 makcik yg kerja pejabat bgus.. Smpt nk uruskn anak.. Tp yg sorang keje cikgu ni anaknya terbiar.. Lepas subuh dh pegi sekolah.. Balik rumah plak terus mengadap laptop siapkn kerja2 sekolah... Kesian anak dia'..

Ohhh... Mcm tu ke makcik.. Dalam hati Aku dah mula kerisauan.. Jgn la anak aku pun dpt nsb yg sama mcm ank ckgu itu.. 

Hanya doa, usaha dan tawakkal shj dpt membntu aku utk teruskn perjuangan dlm mencri rezeki yg halal ini.. Amin..









No comments: