Klik Nih...

Followers

Nuff

Tuesday, September 17, 2013

Kelas 2 ros


Bukan mudah mengajar murid2 kelas hujung ni.. Pelbagai ragam nak kena hadap.. Murid seramai 27 org.. Bermakna 27 kepala nak kena kawal.. Sedangkan jaga 4 orang anak pun dah letih apetah lagi cikgu yang kena menjaga 27 murid yang pelbagai watak dan personaliti.. Series penat... 

Hari ini aku mengadap kelas 2 ros selama 90 minit.. Dah habis kelas
Mesti aku mencari makanan utk energy booster aku... Kecuali bulan puasa kan..


Bila guru dh siap mengajar, murid2 kena buat latihan .. Tp apa yg jadi.. Murid yg bagus memang buat kerja.. Yg sebaliknya...


Selamba xbuat kerja.. Leps tu merayau2 satu kelas ambil brg kwn2.. Bila dimarah, membentak.. Sampai ada kes murid tendang guru lg..


Macam mana yer? Nak jd garang sgt.. Bukan sikap kita.. Kenapa boleh smpi murid xhormatkn guru?


Klu murid tendang guru.. Guru boleh buat aduan ke? Sbb kalu ape2 guru pukul murid ke ape ke? Parents suka komplen.. 


Boleh ke kita komplen ape yg anak dia buat pd cikgu2? 


Aku pun xtau nk bg jawapan.. Budak2 skrg mmg tiada nilai hormat pd guru.. 


Mmg agak berbeza dgn zaman dahulu kan?..


Mungkin ini lah cabaran guru2 masa kini.. Nak dirotan xboleh.. Klu nk denda pun kena bg denda yg ringan jer..


Tapi ape yg kami dpt?
1. Tendangan murid
2. Cacian @ kata maki dari murid..

Akhirnya, guru yg disalahkan juga sbb xpandai kawal kelas.. Emmmm.. 


Sekadar luahan semata2... 




No comments: