Klik Nih...

Followers

Nuff

Sunday, February 3, 2013

Rumpai Laut





Sekarang ini famous betul pasal rumpai laut kan.. Aku yang dah duduk di Semporna 5 tahun pun xpernah beli bawa balik ke Malaya(Semenanjung).  Dalam tempoh ini aku pernah makan sebanyak sekali..itupun malam tadi baru aku makan…nasib la ibu menyusu leh makan kan.. iyer la.. dah namanya rumpai laut.. macam-macam khasiat ada dalam tu. Aku malas nak senaraikan vitamin apa ada dalam tu.. nanti korang search la sendiri yer..



Gambar-gambar di bawah ini aku curi dari kamera laki aku.. ada cikgu sekolah aku bagi kitorang.. tapi aku xbuat pape pun ngn rumpai ni.. jd simpanan dalam cabinet dapur tuh..


warna purple ni lebih bagus dari warna kuning tuh..






warna kuning..


ini plak puding rumpai laut yang baru aku makan satu sudu malam tadi..
puding ni aku beli ngan cikgu sekolah aku RM2/pc..
sonang betul.. xpayah susah2.... terus ngap..


Rasanya... walaupun dah jadi puding.. tapi tetap ada bau air lautnya.. dam agak hanyir sikit
tapi aku dah beli.. kena la aku abeskan jugak..


bila boleh makan?.. makan awal pagi atau sebelum tidur yer,,,









No comments: