Klik Nih...

Followers

Nuff

Wednesday, March 14, 2012

Yuna Yang Cakap...


tengah syok bersantai-santai.. tetapi my husband menyanyi lagu yuna..

"tak mungkin hilang cinta ku pada mu"

terus aku tanya dia..

"eh.. betul ke abg cakap macam tu"

dengan selamba dia jawab..

"eh... tak de la.. tu yuna yang cakap"

HAMPEH!!

Tuesday, March 13, 2012

BINI MUDA



Ma & Ayah mempunyai perbezaan umur yang jauh iaitu 15 tahun. Bila umur ayah mencecah 60 tahun.. nampak ketara uban-uban di kepala ayah.. sedangkan ma plak maseh nampak muda sekitar 45 tahun.

Ma & Ayah berniaga di KERAMAT MALL jual alat-alat jahitan dan ambil upah jahit tepi kain. Jadi setiap pagi mereka berdua akan pergi ke kedai dan pulang di waktu petang. Kadang-kadang bila aku balik bercuti, aku pun selalu ikot derang.

Pada suatu petang, sementara tunggu lif di bawah.. ada seorang makcik memerhatikan ma & ayah. tiba-tiba makcik tu berkata dengan suara yang kuat dan boleh didengari oleh orang sekeliling.
"eh Mah(ma)!! entah-entah kau ni BINI MUDA"

Ma terus jawab.
"Eh xde la akak ni. ape la cakap macam tu".. nada bengang..

Aku yang kat tepi pun berdesing je telinga.. sedap-sedap je cakap macam tu.. memang la nampak ayah tu berumur sebab ayah kahwin lewat. Ayah nikah dengan ma masa ayah berumur 36 tahun sedangkan ma masa ty baru je 21 tahun..

Itu la.. kalu nak dilayankan mulut orang.. MEMANG TAK KUASA!!!





Monday, March 12, 2012

Sangat-sangat tepat..


sekadar berkongsi..
 di ambil di fb seorang member..