Klik Nih...

Followers

Nuff

Saturday, December 15, 2012

Suara Serak


Dah 3 hari Adam suara serak...
suka sangat dia nangis kuat2...


video



masa checkup ngn dr pun..
dr tegur suara Adam kuat.. padahal nangis tu lapar nak susu..


tapi.. dengan suara Adam yang kuat tu..
Ada jiran tegur Adam asyik nangis2 je...
nak wat macam mana dh Adam kembung + suara tangisan kuat..
memang cukup pakej... (nasib je tak nyaring)

tapi sebagai ibu.. kita dah usaha yang terbaik untuk anak kita..
hati ibu mana tak sedih bila anak nangis kan..
cuma aku cam terasa sikit la ngn teguran tu...
macam aku ni xpandai kot..

dah kita mak dia..
mesti kita tahu dan paham ape yg peel Adam tu..
Aku pun tak nak anak aku asyik kembung je..
dah macam2 aku buat..

tapi Adam tetap jugak kembung..
jadi redha la dengan tangisan Adam tu..
dodoi2 dan pujuk2 dia je laa..

*aku siap pegi klinik lagi + pegi wad kecemasan tgh malam bw Adam
sebab nangis tak henti2.. rupanya dr ckp demam n kembung*


(tapi kan nak share cerita.. ma btau masa aku baby dulu, aku lagi teruk
menangis dibandingkan Adam.. dari senja sampai pukul 1 pagi
xberhenti menangis.. maybe Adam ni pun ikot peel umminya kott.. )




2 comments:

faizalhelmi said...

Assalamualaikum,

saya faizal your silent reader

ada satu parent teknik yang di panggil "dunstan baby language" http://www.dunstanbaby.com/watch-online-right-now/ yang boleh membantu menyelesaikan masalah bayi menangis. harap dapat buat research @ study video berkaitan di youtube. moga dapat membantu sebarang persoalan pm fb insep_2011f1@yahoo.com

NiK SeNsEI said...

waalaikumsalam faizal.. terima kasih di atas info yang berguna