Klik Nih...

Followers

Nuff

Thursday, September 27, 2012

catatan ibu mengandung I



bermula pertengahan januari aku disahkan hamil..
sebelum 12 minggu kena mendaftar di klinik ibu di bubul..
alhamdulillah.. checkup semua ok..

hb aku pernah jugak tersasar..
kurang dr 11...
tapi selepas amek iron tablet 2 bji sehari.
hb aku kembali pada normal...

tekanan darah.. ok jgk..
maklum ler.. aku ada gak ajar kelas belakang..
jenis budak2 aktif..
mmg akn memekik setiap hri sbbnya aku masuk kelas hujung ni setiap hri.
risau jgk darah tinggi.. alhamdulillah..
tekanan di tempat kerja tak membuatkan aku stress..
petua...xpyh byk pikr2..

suasana tempat aku keje kurang kondusif/selesa yer..
bilik guru tidak berhawa dingin...kipas aje
tidak semua bilik darjah kipasnya berfungsi dngan baik..
kawasan sekolah berhampiran laut..
mmg panas..
meja ckgu..  1 meja kongsi 2 orang untuk satu sesi.. sempit beb..
nak letak buku murid untuk marking pun xcukup ruang..
tandas plak 1 tandas lelaki dan 1 tandas perempuan..
bila nak kencing tu.. nasib la klu ada orang..
memang nak kena tunggu turn..
sabar je la..

sampai la ada member dari labuan dtg melawat aku di sekolah..

ayat pertama beliau tengok tempat aku kerja...

"nik, aku kesian betul tengok tempat kerja kau dengan keadaan kau mengandung macam ni..."


haa.. bru kau tahu cabarannya jd cikgu neh...

tapi aku bersyukur tuhan berikan kesihatan yg baik setakat ini..
sekarang dah genap 36 minggu.. aku larat lagi naik tangga ke tingkat 3 masuk mengajar.. dapat puasa penuh.. belum ada mc lagi..


nak catat lagi.. tapi macam dah panjang jer... nanti la sambung part II...





No comments: