Klik Nih...

Followers

Nuff

Tuesday, April 26, 2011

CANTEK-CANTEK KO ARRR...



tengah aku sibuk menanda buku dalam kelas.. si shaiq bertanyakan aku satu soalan..

"Teacher, kalu ada orang kerajaan datang, cantik-cantik ko arr.."

terus kepalaku bertugas mentafsirkan kata-kata si shaiq..

ORANG KERAJAAN - ohh.. Pelawat Sekolah..

aku dah nak tergelak..

"Bila masa plak teacher nk bercantek-cantek, teacher memang macam ni je"


shaiq respon..

"ada ooo, si sapri beritahu aku.. cantik ko teacher.. jalan begini-begini lagi" (ala-ala meniru aku jalan)..


Ish.. lagi la aku konpious... bila masa plak aku ter over melaram.. padahal aku ni sempoi je kt sekolah tu..


"Shaiq... hari ape tu?" aku tanya balik..


Shaiq respon..

"Hari Rabu teacher.."

memang aku tak engat aku pakai bju ape hri tu.. then aku tanya balik.

"kenapa kalu ORANG KERAJAAN teacher kena bercantek-cantek shaiq?"

Shaiq balas..

"kan ORANG KERAJAAN tu hensem-hensem,=.. mesti la teacher cantik-cantik"

nak tergelak aku dengan jawapan shaiq ni.. memang daya imaginasinya yg tulus dan mulus..









Monday, April 25, 2011

Kesah 1992


Tahun 1992


Masa tu berumur sekitar 8 thn dengan pendeknya.. berat pun mungkin 20kg. Ustazah sekolah agama aku yang garang pesan pada murid-muridnya supaya menghafal 99 nama Allah.. Asma Ul Husna.. disebabkan sangat panjang.. aku cuba jugak menghafal... tapi.. susah.. untuk aku yg berumur 8 tahun. sebab aku nak.. kalu betul-betul aku hafal biarla hafal secara lancar.. tidak sangkut-sangkut..


Hari ni ustazah nak dengar bacaan Asma Ul Husna..

Aku ingat.. tp tak lancar.. jadi aku mengaku aku tak hafal..

Penyudahnya... aku dibantai oleh ustazah yang garang dengan sebatang kayu yang besar.. Sakitnya, tuhan je yang tahu.


tapi aku tak nangis.. sebab aku tahu aku salah tak hafal asma ul husna masa tu... he he


Ustazah.. terima kasih.. sampai sekarang saya maseh engat nama2 indah Allah itu..





Wednesday, April 20, 2011

H.A.T.E


Tak suka rasa ini..

H.A.T.E




Monday, April 11, 2011

Lamanya.


Sunguh lama tak updet berita terkini neh... kengkonon nak updet pasal jalan-jalan di BAli..
tapi mood 'nan ADO'... nanti-nanti la aku updet ape2 kesah...