Klik Nih...

Followers

Nuff

Saturday, March 19, 2011

Bali Part 2 - Rojak

biasanya kalau jenjalan di sini mesti ada ukiran gergasi di Bali..



kebetulan pertengahan bulan December..
Penduduk Hindu di Bali merayakan Hari Galungan dan Kuningan







mesti ada kotak kuning ni bila ada perayaan kuningan di sini..














'macet'... sbb penganut Hindu sedang meraikan perayaan mereka..



tetiba lapar plak.. hehe
singgah makan kejap ye..
kt gerai tepi jalan jer.. tp mmg best..








sedap mkn panas2 ni..




inilah tourist guide kami,...




dan gambar kemuncak aku nk kongsikan..

jeng.. jeng.. jeng


..
..
..
..
..
..
..







sebab tu la susah nk cri makanan halal di sini.....
wajah org Bali ni macam Melayu jgk..
tapi sebenarnya mereka bukan muslim..


Alhamdulillah.. kami memang berpuas hati dengan balihalaltour ni..


terima kaseh kerana memudahkan perjalanan kami..





Friday, March 18, 2011

Bali Part 1 - Dolphin at Pantai Lovina



seawal 2.30 pagi bergerak dari Kuta bersama abg Firman
singgah solat Subuh sekejap.. then..


menuju ke...


Pantai Lovina...





kami naik bot ini selepas rundingan abg Firman dengan boatman..




saya tak sabar nak tengok dolphin melompat-lompat.. yeay!!



Pantai Lovina, Laut Jawa




kepuasan melihat keindahan ciptaan tuhan...




video

Dolphin yang jinak-jinak di Lautan Jawa




sebelum pulang.. bergambar di tugu dolphin









bye.. bye..






Thursday, March 17, 2011

Percutian di Bali, Indonesia



Percutian ni aku pergi tanpa dirancang sebenarnya..
mengikut rombongan sahabat aku, Lizawati...





kalu korang nak pegi Bali.. lebey baik amek package muslim tour..
dia leh bawa kita ke tmpt restoran halal..
dan tempat untuk kita berhenti solat..
selesa kan macam tu..


ni aku link di bawah..





Wednesday, March 16, 2011

Samudera Lautan Celebes




tak tahu nak updet ape..
jadi saje kongsikan koleksi gambar2 percutian
adik aku di Pulau Mabul dan Kapalai, Semporna..







































































































Monday, March 7, 2011

Keropok Lekor Kami..




oleh kerana teteh ingin makan keropok lekor..
maka kami pun membeli ikan basung rm3/kg.. (di Pasar Ikan Semporna)
kecil-kecil je ikan neh...


kami ni bukan pandai memasak..
tapi cuba buat jgk tiru resepi org...
si teteh yang cari resepi..


mempersembahkan...


Keropok Lekor Buatan Sendiri..



Bahan adalah:

  1. Tepung kanji
  2. Garam
  3. Ikan yang sesuai


Kaedahnya:
  1. keluarkan isi ikan mentah dahulu..
  2. kisar isi ikan dan seikit garam guna blender
  3. gaul dan uli isi ikan yang dikisar dengan tepung kanji sampai la doh tersebut tidak melekat...
  4. bentukkan bentuk keropok lekor mengikut cita rasa anda sendiri..


ini hasil doh (isi ikan yang dikisar dan tepung kanji)
bentukkan keropok lekor ikut cita rasa masing-masing..
nak buat bentuk bintang pun boleh..
silakan..




lepas tu, rebus... bila keropok lekor dah terapung tu
kiranya dah masak la tu...
macam wat onde-onde...





hasil setelah direbus...




sejukkan dan potong kecil-kecil untuk digoreng..




keropok lekor kami dah siap...


sedap di makan panas-panas...





Sunday, March 6, 2011

Setiaku by ST12


S.E.T.I.A.K.U by ST12


Haruskah aku berlari mengejar kamu
Bilaku cinta padamu
Seribu cara ‘tuk buktikan kepadamu
Agar kau yakin padaku

Reff:
Ku kan berjanji
Setiaku hanyalah dirimu
Takkan terganti di hatiku
Aku padamu

Cintaku dan cintamu harus jadi satu
Karena ku sayang padamu
Oh tak pernah terlintas
‘tuk jauh dari kamu
Cintaku jujur padamu
Jujur padamu ohhh

Back to Reff:

‘kan ku buat dirimu yang paling indah
Memanjakanmu merindukanmu ohh

Back to Reff: 2x



thanks for the song...

I love it...



Saturday, March 5, 2011

The Unique Of Pulau Kulapuan



Antara Pulau yang aku pernah sampai di Semporna..


memperkenalkan...


Pulau Kulapuan...
Salah satu pulau di Semporna..












perkampungan Pulau Kulapuan..
Jernih je air lautnya..





senario biasa di perairan Semporna..
















makcik yang gigih angkut air...




kuatnya dia....




tak perlu warna kan rambut..
sememangnya original... hehe









aktiviti membina model penyu pasir..









kurusnya penyu pasir neh...







sebenarnya ini program yang aku ikot bersama
kumpulan WWF..



menarik kan...