Klik Nih...

Followers

Nuff

Tuesday, April 26, 2011

CANTEK-CANTEK KO ARRR...



tengah aku sibuk menanda buku dalam kelas.. si shaiq bertanyakan aku satu soalan..

"Teacher, kalu ada orang kerajaan datang, cantik-cantik ko arr.."

terus kepalaku bertugas mentafsirkan kata-kata si shaiq..

ORANG KERAJAAN - ohh.. Pelawat Sekolah..

aku dah nak tergelak..

"Bila masa plak teacher nk bercantek-cantek, teacher memang macam ni je"


shaiq respon..

"ada ooo, si sapri beritahu aku.. cantik ko teacher.. jalan begini-begini lagi" (ala-ala meniru aku jalan)..


Ish.. lagi la aku konpious... bila masa plak aku ter over melaram.. padahal aku ni sempoi je kt sekolah tu..


"Shaiq... hari ape tu?" aku tanya balik..


Shaiq respon..

"Hari Rabu teacher.."

memang aku tak engat aku pakai bju ape hri tu.. then aku tanya balik.

"kenapa kalu ORANG KERAJAAN teacher kena bercantek-cantek shaiq?"

Shaiq balas..

"kan ORANG KERAJAAN tu hensem-hensem,=.. mesti la teacher cantik-cantik"

nak tergelak aku dengan jawapan shaiq ni.. memang daya imaginasinya yg tulus dan mulus..









No comments: