Klik Nih...

Followers

Nuff

Thursday, December 15, 2011

ENGAGEMENT


Sebenarnya dah lebih setahun aku jadi tunangan orang...
tapi baru nak updet n kongsikan saat-saat bersejarah dalam hidup aku ni.. =)
Tarikh : 20 November 2010
Hari : Sabtu



cincin tunang...


sesi bersidang dua pihak...


my sisters and I.... 



bersama keluarga tunang..



haa..kenalkan tunang aku yang kecik neh..



pic is taken by Asri 
edited by fauzifoto85...










Wednesday, November 2, 2011

Hye There!



hye... this is my latest picture captured by my good friend.

venue : Bukit Tengkorak, Semporna..


Hope to be there again!!!



daaa...






Friday, September 30, 2011

Makanan




ini makanan yang dimasak oleh Lizawati..


ikan  yang besar tu namanya ikan bolong....


selamat menjamu selera.....





Monday, September 19, 2011

Air Kelapa




Teringin sangat minum air kelapa fresh nih... beli je kt tepi sekolah aku tu dengan arge RM2. Kalu di Semenanjung belum tentu dapat arge mcm ni... 


just enjoy the precious moment!!!






Wednesday, September 7, 2011

A Bad Day....


ini cerita pada 6 september 2011 (KL-Semporna)

KES 1 - LEWAT BANGUN
Sepatotnya pagi ni bangun awal sebab flite pg.. tp lambat bangun.. nasib baik ayah tersedar awal b4 pukul 6 pagi. terkocoh-kocoh aku bersiap n trus gerak ke KL Sentral amek ERL.. adeh.. penat betol.

KES 2 - E-TIKET NO.
Sampai2 KLIA kena check in kt kiosk plak.. kacau btol.. yg aku print intinerary salah.. jadi xdapat baca e-tiket no tu.. lambat aku check in.. sengal

KES 3 - TAXI MATI ENJIN
amek epot taxi g Tawau.. tetiba teksi tu mati enjin plak dah.. tak pasal2 ada orang tu kena tolK teksi.. kuat jugak ea MAMAT neh..

Penat betol aku mengharungi satu hari semalam...

Alhamdulillah semua berjalan lancar seperti yang dirancang walaupun susah & mendebarkan..






Sunday, September 4, 2011

Mengemas Lagi



masih lagi membongkar almari mengemas dan membuang baju-baju lama..
Baju kurung tu leh je pakai lagi.. tp dh asingkan n nak bagi kt org2 kg kt selatan Thai tu..


malam ni plak packing barang balik Semporna pagi besok..


Ok.. Selamat Berpuasa bagi kawan2 yang mengerjakan ibadah puasa enam di Bulan Syawal..




Thursday, September 1, 2011

Hari Raya 1432H & Merdeka


Salam Lebaran & Salam Merdeka...

 dari saya.. =)





Friday, August 26, 2011

Buang Semua... Nya



Alhamdulillah... semalam selamat sampai di rumah pukul 11 malam...


Pagi ni sahur dengan penuh berselera bersama-sama ma Ayah, acah, najwa n Yayin sambil layan cerita 'GENG MENGAJI'...


Lepas sahur sembang-sembang dengan adik-adik.. then, aku mula mengemas bilik aku yang penuh dengan segala mende... tapi sayang betol nak buang... dah ruang sempit.. aku relakan jua barang-barang aku tu dibuang..

Senarai Barang Buangan :

1. Semua Disket zaman belajar di Matrikulasi KMNS & UKM
2. Semua buku2 rujukan yang telah dipotostat (hanya buku hardcover je jadi simpanan)
3. Baju lama-lama (simpan dalam plastik - hjg thn ni sedara-mara dr kg dtg.. bg je kt derang)
4. mende-mende yang memang patot dibuang..


tapi.. barang masih banyak jugak... =(





Wednesday, August 24, 2011

Tensen...


Tensen betoi!!!..


tETIBA je ada pengumuman sekolah aku cuti ari Jumaat...

Alahai... tiket flite aku petang Jumaat...


Rugi satu hari berbuka dengan ma Ayah.. Ishhh.





Monday, August 22, 2011

Alhamdulillah.. Selesai


Akhirnya bebanan yang ada dah selesai..

tak sabar nak menghitung hari balik KL.. nak beraya ni...



Sunday, August 21, 2011

DUGAAN BULAN RAMADAN....



Tension dapat ketua yang menganiayai anak buahnya..

kalu aku buat tak tahu.. nanti teruk aku ni dibuatnya.. padahal itu kerja dia..

nanti nak minta cuti pun susah.. aku rasa tekanan betul kerja kat sini..

tak ape.. Allah ada bersama ku...

Ya Allah... Bantu lah hambamu yang kerdil ini menghadapi dugaan di tempat orang...

'Sape kata senang kerja jauh-jauh ni? nak minta tukar pun susah...'


tak pe.. SABAR je la kuncinya..




Wednesday, August 17, 2011

Nuzul Quran


Pada setiap tanggal 17 Ramadhan umat Islam akan mengadakan peringatan Nuzul Al-Quran.


dipetik dari seorang sahabat

"
Cara mudah mencari muka surat setiap juzuk Al-Quran. Hanya dengan menggunakan formula matematik ringkas, kita dapat tahu m/s setiap juzuk Al-Quran. Contoh 1: Jika anda ingin mengetahui Juzuk 5 di halaman ke berapa: 5-1 = 4, 4 perlu didarab dengan 2 jadi 4 x 2 = 8. Letakkan no 2 selepas jawapan. Jadi, juzuk 5 adalah pada halaman 82. Sekarang lihat pada Quran dan anda akan lihat Juzuk 5 bermula pada halaman 82. Begitulah seterusnya. "





SALAM NUZUL QURAN



Monday, August 15, 2011

Segi Tiga Sama Kaki


Jumaat lepas... melawat member yang dah bersalin anak lelakinya nama umar.. sangat comel & agresif..

bila jupe geng-geng perempuan... ada je cerita.. tak pasal-pasal mengumpat pasal budak-budak.. ermmm.. dh kurang pahala pose aku..


Soalan : Lukiskan Segi Tiga Sama Kaki..

Jawapan murid : lukis sepasang kaki... " tak ke bengang ngn jawapan itu"


Pendapat guru: budak ni cuma baca soalan sepatah di bahagian hujung sahaja...


"GOOD GIRL"





Counting Days....


lagi 12 hari nak balik KL...

ermm.. orang lain balik kampung.. aku balik BANDAR jer...

xsabar nk g bazar ramadan kt sana..






Saturday, August 13, 2011

13 Ramadan




Alhamdulillah.. cuaca agak redup je di Semporna pada hari ini.. pukul 1.30 pm selepas perap ayam rempah aku tu. Cepat-cepat aku nk kuar ke Pekan dengan cuaca yang sangat best ni.. Memang aku dah plan nak beli ikan kerapu ataupun ikan ketambak.



ikan ketambak



ikan kerapu.



kerapu kukus...









Wednesday, August 10, 2011

Khilaf - Rockie Band



Suka lagu ni selepas tengok cerita Indonesia 'Ku temukan Engkau Di Setiap Tahajudku'


Lirik Lagu Rockie Band – Khilaf

Astaghfirullah robbal barooyaa
Astaghfirullah minal khotooyaa

Di dalam satu kisah
Dalam tujuan hidupku
Mencari terang cahaya-Mu

Sembah sujudku disini
Ku mohonkan ampunan-Mu
Tunjukkanlah ridho-Mu Yaa Allah

Astaghfirullah al azhim 4x

Ku akui semua dosa
Di dalam doa syukurku
Hapuskanlah semua kesalahan

Sucikanlah hati ini
Dari cobaan dunia
Ku pasrahkan hanya pada-Mu Yaa Allah

Reff:
Ampunlah Yaa Allah ampun Yaa Rabbi
Ampuni segala khilaf dan dosaku
Ampunlah Yaa Allah ampun Yaa Rabbi
Ampuni semua kesalahan kami

Sebelum semua berakhir
Ku mohon dosaku ini
Semuanya akan Kau ampuni
Sebelum semua berakhir
Ku mohon dosaku ini
Semuanya akan Kau ampuni

Allahu Akbar
Yaa Allah
Allah Maha Besar

Allahu Akbar
Allah Maha Besar

Allahu Akbar
Yaa Allah
Allah Maha Besar

Allahu Akbar
Terangi aku
Allah Maha Besar

Sebelum semua berakhir
Ku mohon dosaku ini
Semuanya akan Kau ampuni.




Monday, August 8, 2011

Juadah Iftar



Juadah Iftar Hari in Nasi Kerabu dengan Ikan Ketambak Goreng..


Tak sangka berjaya jugak aku masak nasi kerabu tumis neh... merata2 pegi cari budu kt Semporna dengan family Kak Zura...

Terima kasih ma untuk resipi ni.. =)






Susahnya....



Berat betul mata ni nak bangun sahur pukul 4 pagi.. Asyek-asyek terbabas je bangun pukul 4.30 pagi...









Sunday, August 7, 2011

8 Ramadan 1432H



Alhamdulillah... aku berjaya jugak masak nasi kerabu mengikot resepi ma.. rasa memang sangat best.. 'Aik puji diri sendiri plak'.. memang aku xmalu..

Hari ni nk g masak2 kt umh shaba n ila plak.. derang nak masak laksa..

Ok Jom....



Friday, August 5, 2011

5 Ramadan 1432H



Bila dah duduk sorang-sorang ni lain plak 'peel'nya...


kt cni waktu sungkai (berbuka) pukul 6.23p.m.. jadi aku dah mula sediakan juadah simple aku pukul 4.3o petang.. itu paling awal la kot.. sebelum memasak tu aku akan buka channel hitz.fm kt astro.. maklum la... kalu nk dengar di radio memang susah dapat siaran radio di Semporna ni...


ok nak pasang lagu kuat-kuat..

jom.. kita masak..





Sunday, July 31, 2011

Ramadan 1432Hijrah

Lokan dari Kunak cukup untuk 2 org makan
nilai RM1.


Tahun ke-4 Berpuasa di Semporna....
tapi bezanya kali ini berbuka dan bersahur sensorang.. =(


SELAMAT BERPUASA.....


AHLAN WASAHLAN YA RAMADAN...

Semoga rajin aku beribadat... Amin..


Saturday, July 9, 2011

Alhamdulillah..


Aku tumpang gembira teteh dah dapat berpindah ke Miri di sisi suaminya..

tapi dalam masa yg sama rasa hiba sangat..

dia la teman tempat aku rasa kuat duduk di tempat orang...

suka duka.. bergaduh + tak puas hati.. semua ada.

ape2 pun.. thanks teteh..

"di atas persahabatan ini"


status : crying... ='(







Sunday, July 3, 2011

1 Murid 1 Sukan 1 Malaysia


Pic is taken by kak ilut.. =)














Monday, June 27, 2011

DEMAM..




Friday, June 24, 2011

T.I.A.D.A C.U.T.I



3 hari berkursus di Hotel Seafest. Jadi aku tinggalkan kerja kat murid soalan kertas 2 matematik yang mengandungi 20 soalan.


Pagi Jumaat yang indah dan permai...


niksensei : Ok, saya mahu kamu hantar kerja yang saya berikan pada hari Isnin nanti ye..
khairul : Uii na, teacher.. banyak itu..
niksensei : aikk, kan 3 hari saya tiada di sekolah... takkan tak boleh siapkan?
khairul : Susah teacher... uii.. TIADA CUTI KU ini..
niksensei : Sabtu Ahad kan memang cuti..
khairul : iyer.. tapi kami pun mahu rileks2 jugak.... (bg hint tak nak siapkan kerja rumah beliau)



first time aku dpat jawapan mengelak tak nak buat homework.. 'TIADA CUTI'... macam-macam ragam murid aku neh..





Thursday, June 23, 2011

On Weekend....


Sebenarnya tak ada pun slot aku kat dewan ni..

tetapi aku sesaje nak pergi menengok budak2... 'konon'


bersama 3 guru yang canteks..








Dengan harapan.... prestasi murid-murid akan naik tahun ini..
AMIN..




Thursday, June 2, 2011

Kawan Baru...













Wednesday, June 1, 2011

Santai...






Tuesday, May 31, 2011

Rojak..

Pakalangan...
















Monday, May 30, 2011

Lukisan Elma....





Sunday, May 22, 2011

GAMAT




Minggu lepas pegi ke Pulau Pandanan & Timba-Timba... sedang dok usha2 orang memancing di atas kapal ARUNG HAYAT tu.. ternampak sekawan dolphin melompat.. SUBHANALLAH.... ini lah kali pertama aku tengok ikan lumba-lumba di Laut Sulawesi ni...







Monday, May 16, 2011

HappY TeacHer's DaY



Date : 13 May 2011
Venue : 5 Jujur


S.E.L.A.M.A.T H.A.R.I G.U.RU



khas untuk semua warga Pendidik...






Sunday, May 15, 2011

Lautan Sulawesi @ Celebes Sea






sekitar Semporna








perairan Semporna




kalu kawasan nampak gelap tu menandakan kawasan
tersebut dilanda hujan...