Klik Nih...

Followers

Nuff

Wednesday, June 23, 2010

Pantai Aa ManaO - Narathiwat, Thailand

Pantai ni adalah tempat wajib yg dibawa oleh pakcik makcik bila aku pulang ke kampung di sana.
dr aku kecik smpai la skrg.. mmg akan berkunjung ke pantai ini..






















































sepupu bermandi-manda..









pakcik n makcik



dukung Nik Lutfi yg chumel...















Tuesday, June 22, 2010

Meleleh Air Liur...

Memang best makanan di Selatan Thai.. Pergh.. meleleh air liur beb..
Mula2 mestila cari som tam dulu..


alat-alat buat som tam





ini som tam yang siap dimakan...




ni plak bahan-bahan nk wat ais kacang..
ais kacang derang letak jeruk..




ni plak daging cincang masakan masam...
beras ditumbuk utk dibuat kuahnya..




dan makanan terakhir yg membuatkan aku benti makan sbb cirit-birit...




'etok'





Monday, June 21, 2010

Undangan Lagi...




Memenuhi undangan jemputan perkahwinan yg mana sempat pergi.. Yang jauh dr KL.. minta maaf bebanyak sbb xdapat nak hadirkan diri ke majlis anda.. 2 majlis je yg sempat pergi. Kedua-dua adalah merupakan kawan semasa kanak-kanak ribena...

TAHNIAH aku ucapkan...


PERKAHWINAN PERTAMA
Pengantin Perempuan adalah kawan satu sekolah rendah..



gambar dari Nani yg tudung pink tuh..




sorang mother wannabe...
sorang bini org..
4 org maseh bujang..




PERKAHWINAN KEDUA..

haa.. ni lg spesel.. kwn dr zaman baby..
nape? ada gmbr aku berdua ngn pengantin perempuan neh ms umur 10 bulan
skrg.. beliau dah pun menamatkan zaman bujangnya..



semoga berbahagia ke anak cucu..




mestilah amek kesempatan bergambar gaks..






- pen off -










Sunday, June 20, 2010

Selamat Tiba




AKhirnya selamat tiba di Semporna...

untuk kembali bertugas...





Saturday, June 12, 2010

Berkumpul...



sekarang lepak di kampung.. sekali-sekala berkumpul memang menghiburkan hati.. dok bersama anak-anak sepupu.. bila sorang dah mula nak wat homework.. ada la plak yg sorang lg nk join sama wat homework..


pastu aku plak dok surfing.. sambil layan lagu nie plak..


Gita Gutawa ft.Maia – Malu Tapi Mau


Kau yang di sana, siapa dirinya

Buatku terpana

Kesan pertama sungguh mempesona

Ingin mengenalnya


Di kepalaku ada suka yang menggila

Sudikah kamu mengenalku, mendekati aku


Aku mau tapi malu

Ku suka matamu, hidungmu, wajahmu

Dan aku mau untuk jadi milikku


Aku mau tapi malu

Ku suka gayamu, tingkahmu, senyummu

Tapi ku malu tuk katakan padanya


Aku yang selalu punya sejuta cara, cara tuk merayu

Tapi yang terjadi aku seperti ini

Ku bingung sendiri


Di kepalaku ada suka yang menggila

Sudikah kamu mengenalku, mendekati aku


Aku suka. Aku mau. Tapi sungguh aku malu


Aku diam

Aku bingung

aku harus bagaimana

Oh Tuhanku tolong aku

Mengapa ku jadi bodoh

Ku tak tau kenapa

Ku tiba-tiba jadi malu

Ku tak tau tak tau ku tak tau tak tau uuuu







Friday, June 11, 2010

Updet status..




status aku sekarang... balik kg..

dan besok.. akan balik ke kg ma...

sungguh xsabar... sbb sgt2 la merindui food di kg ma...



Thursday, June 10, 2010

Berat Mata Memandang Berat Lagi Bahu Yang Memikul

Sekarang nie kerap sangat berita mengenai GAZA...

Ape lah nasib saudara kita di sana kan?

Berat Mata Memandang Berat Lagi Bahu Memikul..


NowseeHeart..

Damai Yang Hilang

Tercalar pelangi dihiris gerimis
Senja pun merangkak menutup mentari
Terbias warnanya ke wajah

Lagu kedamaian tiada kedengaran
Bumi yang merekah disirami darah
Kemelut melanda tiada kesudahan
Kemusnahan bermaharajalela
Yang lemah menjadi mangsa

Anak-anak kecil menggongcangkan ibunya
Yang lemah longlai tak lagi bernyawa
Jeritan suara batinnya
Tak siapa mendengarnya

Tergadaikan maruah oleh janji-janji
Terbayarkah dengan nyawa dan darah
Soalan yang tiada jawapan

Kemanusiaan telah lama hilang
Kini yang tinggal hanya ketakutan
Musnah kasih sayang dan persaudaraan
Tandus akhlak dan keimanan
Menyemai persengketaan

Friday, June 4, 2010

Ehem... Ehem..



org lain dah selamat balik semenanjung.. aku baru nak balik.. boleh tak... masa ni mungkin aku sedang terbang menuju ke LCCT... Semoga perjalanan ke KL selamat hendaknya. Insya Allah...


p/s: xsabar nak balik kg di Pantai Timur...





Thursday, June 3, 2010

Suka-suki

teringat percutian yang lalu....





















Wednesday, June 2, 2010

Lagenda Malin Kundang, Pantai Air Manis

Semestinya kita dah biasa dengan lagenda Malin Kundang atau versi Malaysia pulak Si Tanggang.. Antara tempat yg aku berkunjung di Padang ni ialah Pantai Air Manis.. Tempat kapal Malin Kundang berlabuh di kampungnya.. macam xsabar-sabar nak melihat batu Malin Kundang tersebut..


Pemandangan di Pantai Air Manis



meninggalkan tulisan yg memang akan hilang
apabila dipijak atau..
aluan ombak...




Ibu, ampunkan saya..
tapi sayang batu ni bukan original..
batu ini dibina berdasarkan lagenda Malin Kundang..












semestinya ada muka sendiri..








menelaah batu... ye ke?


tetiba jalan2 kejap..
ada budak-budak sibuk nak membeli binatang neh..



tak engat sangat la berapa rupiah neh...




















dan shopping kejap kt sini..




Semoga diri ini tidak lalai menjalankan kewajipan sebagai seorang anak..
amin...