Klik Nih...

Followers

Nuff

Tuesday, July 20, 2010

MaMa Bosan Versus Ketulahan..


Lokasi : Tingkatan 5 Usaha
Pelakon : Semua Pelajar Perempuan 5 Usaha batch 200*
MaMa Bosan..



bermula dari Form 4 Usaha sehingga Form 5 Usaha..
ini merupakan kali ketiga guru kimia kami sebab guru pertama
pindah sekolah..


ketika di zaman remaja dulu..
ada di antara kami yg agak 'notti' ckit..
termasuk lah aku.,.
notti aku cuma aku suka tido dlm kelas je..
tp aku xsuka 'tuang' kelas..


guru kimia kami yg baru ini sangat membosankan kami..
masuk kelas je tengok mukanya yg masam..
lepas tu ajar sikit2.. dan beliau suka
panggil arwah Rozana utk explain cara penamaan struktur..
kerja aku plak.. mata makin layu dan semakin kuyu..
akhirnya menguap..





huwaaa.. sungguh bosan belajar kimia..


kenakalan dan sikap kurang ajar semakin terserlah...
sampai kan fail kimia pun aku xkesah..
mengumpat ape tah lagi...


sehingga beliau pernah berkata-kata:

"kamu gelaklah ye.. nanti saya pasti ada diantara kamu akan
belajar degree in chemistry.. kamu tengok lah nnt"



semua org terdiam...



kembali ke bulan Syawal tahun masehi 2009,
Lokasi : Rumah Ateh
Pelakon : niksensei,, ateh, zali n majeed..



maseh terngiang-ngiang di telinga aku kata-kata si majeed..

"wey, korang engat tak ape kata MaMa Bosan tuh?..
dia kan penah ckp.. nnt mesti ada antara kita amek kimia..
HAAA.. KORANG BERDUA LA.. (ATEH & NIK) yg degree kimia"


oppppsssss.... tak sangka seramai 30 org dr kami..
aku ngn ateh yg terpilih mendapat ketulahan dr beliau..


tapi tak pe.. sejak aku di KMNS..
mmg aku dah jatuh cinta dgn kimia..
walaupun keje aku skrg xberkaitan dgn kimia..







terima kasih PN. _ _ _ _ _ _
Jasamu dikenang..
Maafkan kami kerana memberi gelaran tersebut pada cikgu..


Semoga Cemerlang di Dunia dan AKhirat..


Amin..




11 comments:

Tomato Gurl's Life said...

wow...ur story mory sm la ngan sy...hehe...dl time skool antara top 10 stdt plg xpndi n xske chemistry..now i grad applied chemistry..hehe...

amira said...

huhu..
cakap cikgu..masin!

NiK SeNsEI said...

tomato gurl: itu la.. mcm xsangka kan..

amira: masin mcm garam ke? ehehehe.

KiKo Berdendang said...

Teringat cikgu Saadah faridah Anderson Scholl ipoh, cikgu kimia yang garang tapoi disayang amat...

NiK SeNsEI said...

yg garang tu mmg best..

Uzi said...

saya suke kimia.... =)

NiK SeNsEI said...

uzi: oohh..suka kimia.. hihihihikkk

zulaikha said...

cikgu kimia KMNS sangat best!!

zulaikha's blog:
.::ZULAIKHA::.

NiK SeNsEI said...

zulaikha: btul..lecturer kimia kmns sgt best..

lea zane said...

haha... nik2... xsangkekan k0 ikut kate dia ambik deg kimia

NiK SeNsEI said...

itu la zali..sungguh xsangka..