Klik Nih...

Followers

Nuff

Friday, July 30, 2010

KAIN TERLONDEH




Baru sahaja balik dari kem motivasi budak2 neh... aku mengikuti sembahyang jemaah pada hari terakhir di kem ini.. terengat kesah aku semasa di asrama dolu-dolu..


semestinya kena solat berjemaah di surau. ketika berjemaah maghrib.. aku dah lewat ke surau. mana nak sarung baju kurung.. mana nak amek telekung lagi... terkocoh-kocoh aku join solat jemaah magrib. Alhamdulillah.. sempat..


tengah syok je aku dengar imam (imam perempuan) tu baca surah.. aku dah perasan macam ikatan kain aku semakin longgar. tak pe.. leh tahan pakai tangan kan.. solat diteruskan mcm biasa. waktu sujud n duduk antara dua sujud.. cepat2 aku ambil kesempatan ikat kain tuh..


Rakaat seterusnya.. dengan penuh aksi perlahan... terus je kain aku terlucut ke bawah. Opss.. takpe.. solat maseh boleh diteruskan selagi aku maseh menutup aurat. sbb kain tu masih menutupi kaki aku..


tetiba.. ada gelakan kecil di belakang..


"ihik,, ihik.. ihik..."


cinabeng!!... ada saf lagi kt belakang aku.. arghh.. aku pedulikan segala bunyi-bunyian itu dan teruskan pada kewajipan aku. Alhamdulillah selesai mengerjakan solat magrib yg sungguh banyak dugaannya..


selesai bacaan doa. terus aku pusing ke belakang... melihat tuan empunya badan yang berani menggelakkan aku tuh... oooohh.. ada 2 budak junior tersengeh-sengeh..


"ni mesti korang kena solat magrib balik kan... sbb dah batal solat. korang dok gelak-gelak sakan"


"hihihihihikkkk.... kitorang tak tahan la kak nik... tengok kain akak terlondeh"


"haaaa... padan muka.. kena solat balik"



suatu memori indah zaman sekolah dolu-dolu...



TITIK








5 comments:

Mario said...

sib baik takde lelaki...ekeke

Lynn Johari said...

pernah tjadi gak situasi cmnei masa zaman skolah...tp masa tu blkg dah xde saf lg.

sejak pd tu tukar pkai kaen getah..so xyah nk ikat2 & xtakot londeh.

Mr Fantasy said...

hik3x... lawak la cter ni.
time dok hostel dulu mmg byk pngalaman lucu.

miZz_nizZ said...

haha.lwk la cite ni.siap leh men trik2 ek.=) nnt kene pkai tli pnggang la cmtu.haha=P
nice entry

NiK SeNsEI said...

iye kawan2... situasi ni mmg biasa di zaman hostel dulu..