Klik Nih...

Followers

Nuff

Monday, January 4, 2010

Tengok Kelip-Kelip di Kg Kuantan

Ni la sebabnya bulan 12 aku xupdet blog..ada je aktiviti yang aku nak buat selain membantu ayah di kedai pasar datok keramat..aku jupe geng classmate ukm...si Qiqi, nik salmah n yg paling dekat ngn aku si Pia..lama tol xjupe derang..

kami gerak awal..sampai di kg kuantan pukul 4.3o..oleh kerana telah berjanji dgn member kami pd pukul 8 malam..jd kami pun g la melepak makan di Jeram.. Pergh sedap tol mkn kt cni.. sambil menikmati sunset yg aman damai..


sunset di Jeram



Yayin yg makin tembam..


Pukul 8 malam...jom tengok kelip-kelip..kami kena pakai nek bot yang dikayuh tau..tak guna enjin... aku pakai kasut yg bertumit..tetiba ada satu sore berbunyi...

'ush..pakai kasut tinggi'..

he he..lebey dr tu aku dah penah rasa..


Pemandangan kelip-kelip adalah sangat menakjubkan..patot la ada foreigner sanggup dtg tengok.. aku try shoot gambar tp xdpt la kerana kelip-kelip bercahaya selama beberapa saat dlm ms yg singkat.jd tak dapat tangkap gambar cahaya dengan kamera biasa..


ni la hasilnya..hitam legam..ape pun xnmpk



last2 bergambar ngn yayin n adek pia, suraya
muka aku ngn bebudak ni nampak la plak..


Kelip-kelip ni kan hisap jus pada daun pokok berembang atau merembang.. aku xpasti la.. dan jus yang dihisap itu akan menghasilkan cahaya yjg cantik menyebabkan pokok itu kelihatan seperti pokok krismas yg dihiasi lampu-lampu..

MAHA SUCI ALLAH. canteknya ciptaan TUHAN..







No comments: