Klik Nih...

Followers

Nuff

Sunday, January 10, 2010

Makanan di Padang...

Pelbagai jenis makanan jugak la aku n liza makan di Padang neh.. ada nasi Kapau.. nasi Padang.. Nasi Ampera.. lagi satu nasi Udek..itu aku makan di Bandung.. tapi da tak engat camner nasi udek tu...


Lontong yang enak...



Nasi Padang.... ada ikan belut masin dalam gambar tu..




Nasi Padang gak..




ini plak... sekoteng dan sate Padang


Sekoteng adalah minuman susu, madu, halia, kekacang kot dan entahla.. aku tak engat la.. tapi hakikatnya menu utamanya ada halia.. aku tak suka halia dan aku xleh minum air sekoteng nie.. sekadar minum seteguk boleh la.. yang len aku bagi liza habiskan..


air berkarbonat di dalam botol..
kat tempat kita semua dalam tin kan.,..
minum sekejap di Pantai Muara sambil menikmati sunset..



wahh.. ada telur penyu...



tak penah makan telur penyu dan kami order 3 biji..
aku telan sebiji.. liza telan 2 biji.. hanyir la..



Jus Alpokat atau Jus Avocado..


Jus ini adalah jus kegemaran ayah ketika ayah belajar di Yogjakarta dulu... dan ketika aku ke Bandung penghujung tahun 2008, aku try minum semasa kami bersiar-siar di Jakarta.. macam tak sedap.. tapi pd disember 2009... lebey kurang 2 kali la aku minum jus alpokat di Padang...ermm.. rasanya mmg 'Marvellous'.. sedap sangat.. patot la ayah suka,..

Abang cakap jus avocado ni dicampurkan dengan coklat... ha.. tak de kt Malaysia tau...




tak tahu nama kuih nie



ini pun sama..masa ni kami makan di Kelok 44, Bukit Tinggi



tauhu sumedang..



keropok ape ea..
keropok ini diperbuat dari kulit lembu.. muahaha..



ini kuih yang pertama aku telan ketika sampai di Pandai Sikek..


ok... itu je la kot..



No comments: