Klik Nih...

Followers

Nuff

Thursday, December 30, 2010

Hey Ladies



Selepas selesai KONVO di UKM.. mmg dah lama aku xnek komuter..
aleh-aleh nek komuter.. ngam-ngam plak masuk dalam koc untuk perempuan..



aku suka laaa....




ngeh.. ngeh... semuanya perempuan..



yg ni sila abaikan...



esok dah nak balik Semporna, Sabah..


bye Ma, Ayah, Najwa, Yayin n Acah...


...................








Wednesday, December 29, 2010

Tengok Bola Kat KL Sentral



Silap perhitungan... akhirnya hanya berjaya tengok kat KL Sentral jer...

tapi ape pun....

Syabas untuk Malaysia...



Tuesday, December 28, 2010

Pembaziran, Fashion atau Mengada-ngada



di penghujung tahun 2010.. semestinya ibu bapa sibuk dalam persediaan persekolahan anak-anak. Setiap tahun.. aku dah biasa sangat dengan situasi macam ni. Aku selalu tolong ma jahet tepi di kedai di Pasar Keramat..

Minggu terakhir seperti sekarang ni memang banyak tempahan jahit tepi tudung sekolah di kedai ayah aku ni. itu memang lumrah. tapi yang aku menyampah (aku minta maaf dulu kalu ada yg kecik ati ni ape yg aku nak cerita ni)..

Seorang parent datang 'alter' tudung anaknya untuk kali PERTAMA. Tudung tersebut di 'resize'kan kepada yg lebih kecil. selang dua hari.... dtg balik... bawa sample.. rupanya nak kecilkan lagi tudung tu. bila diukur... HAMPEH.. hanya nak potong 1 inci je beb... tu pun nk potong gak ke?? lain la tudung tu memang besar gedabak. tapi nak wat cane.. "CUSTOMER ALWAYS RIGHT'.. buat je la..

dah 2 kali buat 'alteration' kan... maknanya dua kali bayaran. bab duit aku tak kisah la. sebab memang derang dtg kedai nak buang duit pun. tapi aku kesian tengok airmuka parent neh.. Muka seorang bapa atau ibu yang penat melayan karenah anak gadis mereka yang mengada-ngada. Ada yang sanggup cakap ngn parent derang.. kalau tak 'alter' tudung neh.. derang tak nak pakai tudung tu. Maka terhegeh-hegeh la si ibu bapa ni keluar mencari tailor yang boleh memuaskan kehendak hati anak mereka untuk fashion tudung singkat tu.

Susah la aku nak gambarkan situasi ni...

tapi pada aku... setakat korang datang kedai nak potong atau singkatkan tudung korang sebanyak 1 inci tu.. baik tak payah la.. sebab aku yg reti buat ni pun.. aku takkan potong.. tak berbaloi. hanya sebesar zarah je tudung tu.. rasa macam membazir je.. buang masa datang kedai.. duit minyak... duit tempah lagi..

tapi aku tak tau la kalau memang korang nak ABESKAN DUIT KORANG TUH... lagipun bukan duit aku pun...

cuma.. fikir-fikirkan la.. setakat tudung itu sebesar 1 inci sebenarnya tidak lah menjejaskan imej kita nak pakai tudung tu.. tapi terpulang la.. hak masing-masing kan.. Aku cuma memberikan pendapat sahaja...


aku yang merepek di penghujung 2010..









Wednesday, December 22, 2010

MY HOUSEMATE is Getting Married..



ini sambungan dari entry yg lepas..
aku mendiamkan diri .. sbb aku balik kg ma..


ermm.... lepas tu terus terbang ke Bali n Bandung...
nnt la.. kita stori- mori lg yer..

da.. da..



Saturday, November 27, 2010

Menuju ke Alor Star



masa ni di McD kt KL Sentral...
Lepas ni nak bergerak ke epot...


pastu ptg ni akan sampai di epot Alor Star..


esoknya plak menghadiri kenduri kawen housemate aku.. cik teteh..





Friday, November 26, 2010

Projek




school break yg sangat panjang kali ini..


maka aktiviti adalah projek menjahit baju kurung sendiri..


tapi kali ni dah tak risau.. dah ada mesin jahet sendiri di Sabah..


kalu xsempat siapkn di KL.. boleh la aku sambung di Sabah..


tapi pesanan ma macam biasa..


"Nik.. kain mahal tu.. jahet elok2 sikit yer... jgn jahet bengkang-bengkok"


"baik.... ma"


ngeh ngeh ngeh...


ok... ma dah panggil I la...






bye bye bye...




Thursday, November 25, 2010

Masa Itu Emas



24 NOV 2010


mmg dah lama nk beli jam meja ni...
tetiba dapat YANG BESAR punya..





haha.. jam cenggini kompem aku kena bangun sebab
bunyinya sangat la kuat dan mampu
menggegarkan cuping telinga aku yg kiut-miut tuh..


adehhh..


"Anyway, thanks to my lovely person who gave this present to me..."


- luv u -



Saturday, November 20, 2010

A Day To Remember




Dah lama xupdet blog kan...


Alhamdulillah dah selesai semuanya..


lega.. tinggal nk merancang je lagi..


semoga dipermudahkan olehNYA..


AMIN




Tuesday, October 26, 2010

BELUM AKU KIRA LAGI...........


ini homestay kat Pulau Mabul..


teringat kesah salah sorg kawan di sini..


Lokasi: di salah satu pulau di Semporna..

Beliau telah berjumpa dengan anak pelauh dan...


kwn niksensei : berapa umur kau?
pelauh : nda ku tahu... BELUM AKU KIRA LAGI UMUR AKU ITU..


toink!!!!


belum kira lagi umurnYa..







Saturday, October 23, 2010

Sebelum dan Selepas...




nakal betul anak murid hamba ini..
habis kerusi diterajang oleh mereka..
mana la ta rosak kerusi meja sekolah..




Friday, October 22, 2010

Gedebushhh...




tiup-tiup sampai jumpa gula itu...


salah satu aktiviti untuk tahun 6 di sekolah aku..







Thursday, October 21, 2010

Bakar Ikan




ini aktiviti aku di Semporna
Mari Bakar Ikan....












3 anak dara...












ini plak putu...





wahhh.. sgt menarik..



ikan kobal-kobal @ cencaru



ini ikan bolong....








Friday, October 15, 2010

14.10.2010


Walaupun lambat sehari.. nak upload jugak gambar yg sedia ada neh..









masa ni dah lepas wat aktiviti thn 6..
muka minyak2...



n kek disponsor oleh si gadis baju putih.. kak Judith neh..



tq...


Selamat Hari Lahir untuk NikSensei...


hihihihi..



Monday, October 11, 2010

Hari Isnin & Biru




ini entry mengarot jer....


setiap ari isnin, cikgu2 ngn KTBM(kakitangan Bukan Mengajar)
kena pakai baju wane biru.. (baju khas sekolah)





aku cukup bosan pakai baju neh.. sampai akhirnya...
koyak kat lengan gara2 aku menggosok baju dalam keadaan mamai..
makin lusuh la ko wahai baju biru....








Sunday, October 10, 2010

10.10.10




Introducing My First Brooch...


diambil dari perca-perca kain cotton kt kedai ma...
sesaja mengisi masa lapang...






Saturday, October 9, 2010

Just A Compliment




ini lah tuahnya bila menjadi seorang pendidik...





















Friday, October 8, 2010

bermain Lagi



Aktiviti bermain telah berlangsung pada 6 Oktober 2010 hari rabu..
gambar ni di ambil kt fb member..
korang layan kan je la ye...
malas nk cite panjang2..



niksensei position wing defend..
dah lama badan tak bergerak..
jadi main pun ala santai.. ahahaha..



























Thursday, October 7, 2010

Sibuk Berangan




Sudah lama tidak mengaktifkan diri dalam menulis blog...
sibuk sangat berangan-angan dengan dunia sekolah...





Sunday, September 19, 2010

Kembali Bertugas..



da kt airport skrg...
bersama dgn my TONOBETA..
pukul 6 ptg bru sampai airport Tawau..


Pukul 7 malam baru sampai Semporna..



ok.. doakan saya selamat sampai Semporna..
Amin...





Thursday, September 16, 2010

A Day With My Lil Sis... Yayin



bersenang-lenang bersama sang adek...
















lepas ni dah kena balik semporna plak...


i'm gonna miss u babe!!!!