Klik Nih...

Followers

Nuff

Sunday, November 15, 2009

Kilang Susu, Muzium Negeri Sabah dan Zoo Lok Kawi

14 November 2009, Saturday

Destinasi lawatan yang pertama ialah ke kilang susu. Tempat penghasilan susu sekolah di negeri Sabah. hanya SK je yg dapat susu sekolah.. Sek Men tak dapek.. Jom layan..


Taklimat..



whoaaa... banyaknya susu.. berkotak-kotak



setiap seorang di beri sekotak susu... cikgu2 pun dpt..



tanpa berlengah... bergerak ke Muzium Negeri Sabah.. Ha, kali ke-2 aku pergi sini...



bergambar ngn budak dari Kundasang..


Kesian budak ni.. jd pening-pening lalat sbb panas.. dah nye tempat dia kat kundasang tu sejuk je.. mana la biasa ngn keadaan yang panas neh.....



ni pun kat Muzium Negeri Sabah..



dan tempat terakhir ialah Zoo Lok Kawi...



panas....

Jenjalan n exploring dah meletihkan dan panas.. mana nk tengok bebudak lg.. Siri kali ni bertuah sbb ada 'Zoo SHow'... persembahan haiwan Zoo Lok Kawi... lwpas meronda satu zoo..


tibalah masanya menyaksikan Pertunjukan zoo iaitu persembahan haiwan zoo lok kawi. Belum ape2 derang dah nk pilih cikgu pompuan yg leh pegang ular.


Disebbkn aku dh ada pengalaman.. Aku xkesah la.. Dah yg len sume takot nk cuba. So, aku terima la cabaran tu.


Memula pertandingan kopek buah kelapa antara adult male dgn org utan. Sah-sah la org utan yg menang. Dah org utan yg kopek buah kelapa guna mulut. Member aku tu, si asra guna tgn jer..

Then, ada la persembahan hornbill, burung kakak tua dan acara kemuncak pegang ular.




Pengacara tu tanya aku..

'cik nik pernah pegang ular?'


aku jawab..


'pernah'.. (tp penah2 pun aku takot n geli gak...)..


Memula dia soh aku usap2 kulit ular sawa batik tu. Mmg la kulitnya bersisik n kering.. Then tetiba dia angkat ular tu letak kt belakang aku. Adeh.. Yg aku risau kepala ular tu.. Xreti dok diam.. Asyik nk menghala ke perut aku ja.. Eee.. Seram aku,.


Oiit.. Cpt la alehkan ular neh.. Xlama tu org tu angkat ular.. fuhh.. Lega.. Selesai sudah acara berani le kunun. tp malang gambar aku dgn ular tiada dlm simpanan aku.. Erm.. Lantak la.. Yg penting aku ada simpan gambar aku dgn ular sawa batik masa kt bukit bendera dulu..


Wokeh.. Abes utk ari ni..

No comments: