Klik Nih...

Followers

Nuff

Friday, September 11, 2009

PENGAWAS UPSR

"Cikgu, cikgu boleh tolong saya jadi Pengawas di SK Pulau Sumandi.."


Peluang dah ada, aku pun rembat la kan.. Rugi dah satu hari nek bot ke sekolah nie. Semporna dikelilingi banyak pulau.. paling dekat Pulau Bum-Bum (pulau yang paling banyak sekolah). ada lagi pulau lain, Pulau Papabak, Pulau Sumandi, Pulau Larappa, Pulau Mabul dan Pulau Denawan. Pulau Mabul dan Pulau Denawan adalah pulau paling jauh sekali.. tapi Sipadan lagi jauhhh..

Bersiap pakai baju kurung, tak boleh pakai heels ya.. bahaya.. dan satu lagi pesanan.. kalu nak g sekolah di pulau ni,.. pastikan pakai legging yer.. mana tahu tersilap langkah.. tak pasal-pasal terjatuh dalam laut.. habis semua timbul n nampaks.. opss..


Dari jeti Semporna, depan Seafest mengambil masa selama 30-40 minit menggunakan kenderaan bot ye di situ..


rileks je budak tu dok kt depan



di manakah saya?? dalam bot..



uikss.. hamparan biru jer..
mana darat.. bila nak sampai nie..


haaa.. ni kt sini bot akan berlabuh...
terus jupe toilet original.. hahaha




susur gajah sekolah, tenang je kt sini



lebih bersih dari sekolah aku...


ada 3 bangunan je di sekolah ni


Perkampungan di Pulau Sumandi..


ni tempat yang ada toilet original td..
sekarang ni air surut..



disebabkan air surut, kami kena melalui
jeti panjang ni.. jauhnya jalan..
hati-hati jalan lubang2.. kalu heels, sah akan tersangkut


canteks..



pemandangan yang damai..


sampai jugaks.. sory ye.. perempuan memang jalan lambat..
aku akan nek bot yang berbumbung tu..


bye.. bye Pulau Sumandi



Alamak, tempias ke dalam bot..
sah la muka aku makin menghitam lepas nie..



Pekan Semporna dari dalam bot..


dah nak sampai jeti..


Alhamdulillah, segalanya berjalan lancar dan selamat...


ada komen dari sorang cikgu ni..

"dia ni nampak rileks je nek bot,.. ada cikgu perempuan lain macam gayat terutama bila peralihan dari bot ke jeti.."


p/s: sebenarnya.. aku biasa nek bot dalam keadaan berseluar.. tp bila berbaju kurung, aku gayat gaks.. cuma aku ni dah siap pakai legging kt dalam.. jd aku leh sesuka hati selak kain tue,, hehe..



No comments: