Klik Nih...

Followers

Nuff

Thursday, September 17, 2009

Bazar Ramadan

Bazar Ramadan di Pasar Datok Keramat


Tersengih-sengih bila berjalan-jalan di bazar Ramadan ni. Maklum ler aku sudah terlepas sekali berjalan-jalan di Bazar Ramadan Datok Keramat. Semakin banyak gerai yang tak ada. Sepanjang 25 tahun di Datok Keramat ni, dah makin kurang 'KICK' kesedapan food kat sini. nape?


Dulu, masa aku kecik-kecik sangat banyak juadah makanan pelbagai jenis dan sedap. tapi sekarang dah xde. Kebanyakannya dah arwah. Beli air soya mesti beli dengan arwah 'Tok Perak'.. nasi lemak plak dengan 'makcik (tak tahu nama).. Makanan nasi berlauk, nasi kerabu dengan arwah 'Mak Wan'.. pergh.. memang sedap..


tapi pelapis sekarang dah kurang sedap..


dan.. banyak org baru di Pasar Keramat tu.. aku pun hampir tak kenal derang. Yang pasti aku hanya berbual dengan orang LAMA sahaja. sebab aku ni bukan peramah orangnya.. dan aku memilih jugaks sbb aku tahu ape yg derang pandang pada keluarga aku pada suatu masa dahulu.. =)



No comments: