Klik Nih...

Followers

Nuff

Tuesday, August 25, 2009

Sarawak - Hari Keempat - Sibu


Selepas Subuh, kami bergerak dari Kuching menuju ke Sibu. Perjalanan yang sangat lama. terima kasih pada salleh. kawan yang membawa kami ronda satu Sarawak nih.. sampai di sibu pun dah lewat petang dan kami berjumpa Foo, kawan sekelas masa di maktab.

Foo bawa pergi pasar ramadan di Sibu. menarik gaks di sini. semestinya mencari umai, makanan Sarawak..

Bazar Ramadan Sibu



Beli ayam pasoh.. makanan orang iban kot (xpasti)
ayam dimasak dalam buluh.. sedap nie..


sunset di bazar ramadan Sibu


Dan selepas membeli dan membelah di pasar ramadan, kami pun berbuka puasa beramai-ramai bersama dengan cikgu-cikgu sekolah Foo di Food Court Sibu.. Yang tak tahan.. Foo pun berbuka jugak.. Foo puasa ke ni??

Dan selepas selesai sungkai (berbuka puasa), Foo sememangnya orang Sibu membawa kami keliling Sibu di waktu malam. Kami ke pasar malam Sibu.. sini banyak makanan tak halal.. kami jenjalan

classmate saya.. (liza n Foo)



Menu di Pasar Malam Sibu



hahaha.. BB... "org iban makan nie"


ini la gambar pertama aku upload di facebook. cantik kan renungan si BB. mula-mula aku yg capture.. tp uncle yg jual itu BB, pandang semacam je kt aku.. aku pun mintak tolong Foo snap gambar BB ni. baru la uncle tu senyum2 dekat Foo...



walllaa... bergambar di pintu gerbang Sibu...



Di hadapan angsa yang gagah n canteks...


Terima kasih Foo.. bawa kame jenjalan di Sibu.. kalau tidak kami dah ke PAGODA. tapi dah malam kan.. tak sempat.. akhirnya kami bertiga hantar Foo pulang ke rumah.

" Selama ini masa di IPSAH, rasa macam Sarawak tu jauhhh sangat.. tapi akhirnya aku dah sampai cni. siap berjumpa dengan bapak Foo lg.. "

mcm tak caya jer..


No comments: