Klik Nih...

Followers

Nuff

Monday, August 17, 2009

Monday Blues....



Hari Isnin yang biru..

Tiap-tiap hari Isnin, semua warga SK Pekan diwajibkan pakai baju seragam iaitu baju warna biru.

Masa awal-awal pakai tu suka gak. tapi, dah lama pakai.. rasa muak lak pakai baju nie. dah nye.. SAYA YANG MENURUT PERINTAH.. erm.. kena pakai gak la baju kurung biru neh..

cikgu-cikgi berbaju biru..


Awal pagi, macam biasa ada perhimpunan...

tapi, sebelum perhimpunan..

dah ada sesi bergosip.. biasa la kan.. cikgu pompuan.. tapi yang tak best.. derang gosip bahasa bajau..

y na.. mana aku paham..
kunun-kunun ala-ala nak join..
aleh-aleh aku jadi kerang busuk jer kat situ..

yang aku tahu...

AHO = ya
ENPON = gigi
TAPOK = sembunyi

ni ha, dah lama dok mengajar kat sini.. ayat bahasa melayu aku pun tunggang-langgang. anak murid aku ni, suka cakap terbalik. sampai aku plak terikut stail derang. nsib bek aku ni bukan cekgu Bahasa Melayu.

aku: dah makan?
murid: makan sudah?
aku: pukul berapa sekarang?
murid: jam berapa sekarang?

yang paling tak best.. bila derang ni nak g tandas..

"Teacher kencing!"

oit.. takkan aku plak nak kencing. dah berulangkali aku pesan, saya mahu ke tandas. tapi tak menjadi gak.. eee, yang pompuan tu ok lg. yang laki ni ha.. dah la nak kencing.. minta izin ngn aku pun, tangan tu mesti kt tuuuuuuuuuuuuuuttt..

tu belum lagi bulan puasa nnt.. tahun lepas punya kesah di bulan pose..

"Teacher, aku mau ludah"

Aik.. takkan tak leh telan air liur sendiri. tiap2 hari ada je anak murid aku minta izin nak kuar meludah... pening2..


Pening2 pun.. tp mende ni memang pengalaman baru buat aku.. layan ajerr..


No comments: