Klik Nih...

Followers

Nuff

Saturday, July 4, 2009

Pesanan Ma dan Ayah

Jiwa aku kacau..

Sejak berjauhan dari ma dan ayah dari tahun awal tahun 1997 sehingga sekarang. ini lah pesan ma terhadap aku..

  1. jaga solat
  2. jaga maruah diri
  3. baca quran setiap hari
  4. pandai-pandai la bawa diri di tempat orang

tapi tak semua pesan ma aku ikut. dan pada hari ini aku melunaskan hutang aku pada ma pada hari ini..


dan aku pernah menyatakan hajat aku pada ma dan ayah tentang sesuatu..


respon dari ma, ma sangat terkejut..


respon dari ayah, ayah terdiam....


Tiada jawapan dari mereka..


Setelah usai solat Isyak berjamaah dengan ma dan ayah. aku dipanggil oleh mereka berdua. dan ayah menyatakan pendiriannya. bahawa kami ni keturunan MINANG.. ikut adat minang memang tak...

dan aku terduduk terjelepokk..




No comments: