Klik Nih...

Followers

Nuff

Wednesday, June 24, 2009

Sampah Oh Sampah


Awal pagi ni dah nak bersiap pergi ke sekolah. Ok.. dah tutup semua pintu dan pad lock yang ada nie.

tetiba jer ada mende kat halaman rumah aku nie. Ish.. sejak bila rumah aku ni ada cd karaoke kan. Nampak sangat la sampah dari jiran rumah sebelah.



Dua hari lepas, senang-senang je dia buang magazine sekolah menengah anak dia tue.. di halaman rumah kami nie. Ingat, rumah kami ni tong sampah ker??

Dah kerap sangat nie derang buang harta di lama rumah aku. Mula-mula cam abaikan jer. mana la tahu kot-kot depa tak sengaja kan.

tapi.. pagi ni ada plak sampah yang mendatang kann. Macam-macam ala-ala sengaja jerr..


Apa aku perlu buat ea bagi mengurangkan bendasing yang datang ke laman rumah aku ni???




1 comment:

bedah said...

cube ko try kumpul dlm paper bag, n wen dh penuh, ko kasik balik..

"wahai jiran, ni ha, brg2 kamu yg tetinggal kat umah saye..."