Klik Nih...

Followers

Nuff

Saturday, May 23, 2009

Tak Paham

Kadang-kadang rasa nak mengamuk ajer..



Bebudak ni tak reti persaingan kottt. menyampahnye aku. setelah mark paper tahun 4, aku bandingkan markah murid tahun 4 dan tahun 6 di kelas aku sendiri.. bayangkan ada murid aku, paper 2 dapat 36 out of 40. tapi yang tahun 6.. paling tinggi aku mark setakat ini hanya 19 markah..


Nak lulus, kena score paper 2 paling rendah 20 markah.. tapi korang tahu pe respon derang bila aku cakap..

"tengok ni, budak tahun 4 leh dapat 36, tapi kamu semua nak dapat 20 pun tak sampai"


dengan beramai-ramai mereka bersorak..


tensen aku.. tak berkesan langsung. kaedah apa yang aku perlu gunakan lagi nak sedarkan si tua bangka tahun 6 yang tak sedar-sedar diri ni.. bukan semua ea.. tapi kebanyakkannya..


konon je sekolah di pekan. tapi pemikiran tak cam orang pekan. hampehhhh..


aku harap semakin hampir hari UPSR, akan menyedarkan mereka supaya teruskan usaha.. jangan ingat nak main jer.. Aminn








No comments: