Klik Nih...

Followers

Nuff

Sunday, March 15, 2009

Madu Oh Madu

LANJUTAN DARI JALAN DI KUNDASANG

Cuti Raya Cina hujung Januari yang lalu. aku beli 3 botol madu di pasar Kundasang. peniaga tu cakap itu madu asli. diambil dari lebah hutan. bukan yang pelihara punya ye. derang bagi try. ok, aku pun cuba dengan ala confidentnya. erm.. ok la madu ni.

maka dengan bangga nak beli 3 botol.
  1. untuk diri sendiri
  2. untuk mak ayah
  3. untuk sesape la..
da sampai LCCT. so dengan bangga nak menghulurkan madu itu pada mereka-mereka yang disebutkan di atas. petang sabtu.. I got a call..


sayang, tu bukan madu betol..
da campur dengan air..
sayang kena tipu..
da bagi ayah try ke madu tu?



huh..bukan madu betol ke..tapi campuran madu beb..adeh..maka dengan seberapa segera yang boleh. cepat-cepat la aku bagi ayah rasa. hasilnya.. memang itu madu pirate. madu dicampurkan dengan air.

patot la harga sebotol madu tu murah. aku beli lebih kurang RM12/botol. biasanya madu asli ni mahal harganya. if botol sebesar botol dalam gambar tu, maknanya harga lebih kurang RM100. tu la.. buta pengetahuan mengenai madu. kena tipu idup-idup pun tak tahu lagi.

so, next time kena hati-hati ea. jangan la mudah sangat terpedaya dgn mulut manis penjual di pasar kundasang tu, sebab aku dah terkena.


kuang_kuang_kuang





No comments: