Klik Nih...

Followers

Nuff

Thursday, March 5, 2009

Kelapa...

Berdekatan dengan sekolah saya ini ada pasar mini. tapi yang dijual hanya lah sayur-sayuran sahaja. ada jugak makanan siap. tapi tak berani nak beli. sebab tak biasa. selalunya makanan di sini agak kurang menepati selera orang semenanjung. hanya restoran terpilih sahaja yang berani saya dan kawan-kawan kunjungi. itupun seminggu sekali je keluar makan.. yang lain masak sendiri sajaa.

tapi...

ada satu kegemaran saya...

AIR KELAPA...

murah jer air kelapa di sini. original lagi beb. tiada campuran tau.. kalu yang bungkus tu cam biasa la seringgit satu. tapi kalu beli sebiji kelapa lagi murh.. hanya RM1.50 ajer.. bestnyer.. bila time puasa la syok.. dapat minum air kelapa asli. balik semenanjung, jangan harapla air kelapa asli.. hanya 10% je air kelapa.. yang len hanya air dan gula sebagai penyedap rasa. iye tak...

kadang-kadang bila teringin, sempat juga la sebelum balik g beli air kelapa jap atau nama saintifiknya Cocos nucifera..

haa.. tergeliat lidah nak menyebutnya kan...





No comments: