Klik Nih...

Followers

Nuff

Wednesday, January 28, 2009

Bercuti ke Kota Kinabalu..



Sempena cuti Chinese New Year, saya & housemate plan jalan-jalan ke Kota Kinabalu. Kami menaiki bus Dayana Ekspress dengan moto nya..
Pulanglah bersama kami

Jadi before nak naik bus tu..haa..memang saya da siap bw bekalan plastik. mana la tau.. tiba-tiba termuntah di tengah jalan. susah la I..
p/s: sebenarnya tak nak bawa plastik sebab saya ni memang tido mati dalam bus..tapi ada ustaz di sekolah habaq mai

ustaz 1: Nik, hang pi mana cuti ni
niksensei: pi kk la ustaz (dengan bangganya)
ustaz 2: eh, ko penah naik ke bus
niksensei: pernah la.. bus kl-kelantan
ustaz-ustaz: ketawa terbahak-bahak..nik, jalan ke kk xsama macam di semenanjung.
niksensei: eh, ye ke ustaz..(sudah takut bah)

tak pasal-pasal saya kena bawa bekal plastik a.k.a bahasa kelantan supit gelenya..tapi bila naik bas..rupanya staf Bus Dayana Ekspress ini membekalkan passenger sebotol air mineral dan sehelai plastik supit gelenya. la..baik xpayah bawa. buat penuh ruang handbag I je tau..

Alkisahnya, our trip begin at 7.30pm, 23 Januari dan akhirnya kami sampai di Kota Kinabalu(KK) pada jam lebih kurang 4.20am, 24 Januari keesokkan harinya. Alhamdulillah, perjalanan kami selamat dan bestnyer tiada sesi muntah berlaku di atas bus. sebabnyer...hahaha..Saya ni boleh tido dgn lena dalam bus walaupun jalan ke kk sangat la berliku-liku..

Bila sampai di stesen bus Inanam, I da mula pening nak tumpang rehat kat mana ni.. Nasib baik kawan Teh datang jemput kami dan aku pun turut la menumpang sama ke apartmen Beverly Hills di Penampang.

Trip di kk ni hanya 3 hari 2 malam meliputi
  1. 2 hari 1 malam di Kundasang - Poring Hot Spring
  2. hari terakhir- Snorkel di Pulau Manukan

3 comments:

Azwani Shaari said...

Waaaaa..bestnya.. tringin gak nak bercuti ke KK.. tunggu cuti bln 3 nnti kot.. nnti cikgu sila la updet kisah perjalananyer.. kalo bleh dgn kos2 nya skali :)

fana said...

g kk? aku pn ke kk ari tue. x g shopping ke?

shafian said...

:-) sampai juga di KK bah.. Jauh perjalanan,luas permandangan..