Klik Nih...

Followers

Nuff

Monday, October 6, 2008

Sandakan, here I come



Awal pg kmi kena bertolak menaiki bus MADSAHIRUN dr Semporna..erm.jauh tu nk pergi Sandakan..lebih kurang dalam 334 km. tapi kan sebelum naik bus 2 sempat la kami bergambar. biasa la...kenangan tu..

Masa perjalanan lebih kurang 5-6 jam la..da la bus buruk..sakit badan saya..tapi leh plak saya tertido dengan amannya.sampai leh terlentok kat orang sebelah..adeh malunya..perjalanan kami melalui beberapa pekan kecil la antaranya..Tonleng, Baturong, Dewata, Kampung Paris, Sentosa Jaya, Sepilok & Kinabatangan..

lebih kurang dalam pukul 2 kami sampai di terminal bus Sandakan..dan seterusnya kami di bawa jalan-jalan ke Banar Sandakan & Pasar Sandakan..huhu..bestnye kat cni.jauh berbeza dari Semporna.ada shopping complex Giant..dalam dok jalan-jalan di Pasar Sandakan, ada la terjumpa Gerai Khinzir..












cuba tengok betul-betul..ada tak cebisan-cebisan putih di air tu..ha..Pak Su yna cakap tu la 'pork'. cmne yerk kita yg muslim nak lalu di situ.sisa-sisa khinzir mengalir macam tu ajer. dekat dengan Pasar Sandakan..tapi walaupun di kawasan ni kotor ckit.tapi Pasar Sandakan yang di sebelah bersih dan cantik.jauh beza dengan pasar di Semporna..











ha...bersih kan..sedap mata memandang.




No comments: