Klik Nih...

Followers

Nuff

Monday, October 6, 2008

Beraya di Sandakan

Ini merupakan kali pertama saya beraya tanpa keluarga..selalunya bila xberaya dengan family, saya beraya di kampung..dan semestinya raya kedua ma & ayah akan sampai di kampung..

erm agak terasa la jugak beraya tanpa family.tp yg bestnye di Sandakan ni..saya & ain dilayan baik oleh family cikgu yna nie..rasa macam tak terasing la dok di rumah keluarga Pok Su ni..anak-anak dia pun kiut bangat..

Pagi raya..cm biasa la..mandi sunat hari raya..then saya, yna dan Pok Su g ke Masjid NuruSyakirin di Taman Indah, Sandakan..kami lambat sedikit..jd dapat solat di kaki lima masjid ajer..dengan BERSEJADAHKAN kertas kotak..yg eloknya..saya & yna lupa nk bawa sejadah..maka yna dengan setulus hatinya membentangkan tudung hijaunya sebagai pengganti sejadah kami..huhu..













solat raya bersejadahkan kertas kotak

Jeng-jeng-jeng..raya time..seronok tengok keletah anak Pok Su a.k.a Pok Su Sir..they all kiut..
baju raya depa wane orange.. tp saya bju wane purple bunga orange.. ala kira match la jugak. ada jugak orange nye.. best raya di sini. ramai juga cikgu semenanjung tidak beraya di tanah air. awal pagi raya da makan nasi dagang ngn ketupat palas.. perh..sedap beb.. rindunye kampung saya.. uhuks..

Sepanjang raya pertama & raya kedua..kami menjadi penumpang tetap kereta Pok Su Sir menziarahi dan beraya di rumah kawan-kwan Pok Su Sir termasuk la cikgu semenanjung yang mengajar di Sabah serta cikgu Sabah..ok la juga beraya di sini.at least dapat la mengubat rindu pada keluarga tersayang di semenanjung..


ni ler family Pok Su Sir..erm rindunya kat depa..hehe..



No comments: